Výzkum trhu

Prostředky do myček nádobí

Studie agentury pro výzkum trhu GfK Czech zabývající se spotřebou prostředků do myček nádobí ukázala, že tato kategorie čisticích přípravků vykazuje pozitivní trend jak ve spotřebitelských výdajích, tak v nakoupeném množství díky výrazně rostoucí spotřebitelské základně. Penetrace se meziročně zvýšila z 12 % na téměř 20 %.

Domácnosti utratily za tyto prostředky v průměru 583 Kč za prvních 10 měsíců roku 2009, což je o 2,2 % více než před rokem. Spotřeba na domácnost však mírně poklesla, nárůst výdajů je tedy pouze důsledkem rostoucí průměrné ceny.

Z hlediska spotřebitelských výdajů jsou nejvýznamnějším segmentem tablety s podílem více než 50 %, prostředky ve formě prášku byly částečně nahrazeny tekutými. Podíly solí a leštidel s rozvojem multifunkčních detergentů mírně klesají, podíl ostatních prostředků do myček nádobí, jako osvěžovačů a čističů myček, mírně stoupá.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!