Současná recese hluboce zasáhla i oblast maloobchodu a její důsledky se budou v různých formách projevovat teprve v nadcházejícím období. O to více je zapotřebí zamyslet se nad tím, kam sektor spěje, jaké pro něj existují nejbližší výzvy a příležitosti, a co můžeme očekávat ve střednědobém výhledu.
Odpovědi na tyto otázky bude hledat specializovaná diskusní sekce Obchod a jak dál, která se uskuteční v rámci Retail Summitu dne 3.2. 2010 v Praze. Diskusi bude řídit Luděk Niedermayer, ředitel oddělení Consulting ze společnosti Deloitte ČR, a zúčastní se jí pestrá mozaika osobností zastupujících významné domácí i nadnárodní firmy působící na českém maloobchodním trhu (majitelé a top manageři společností Hruška, IKEA, KASA.cz, K Brewery, Konica Minolta, My Department Stores Tesco, p.k. Solvent a Seznam.cz)
Účastníci sekce nabídnou různé přístupy a pohledy na to, jakou strategii volit pro udržení ziskovosti v době krize, jak se v tomto období vypořádat s kvalitativními změnami na poptávkové straně, jak velký význam v obchodní strategii přikládat cenové dostupnosti, a budou hledat odpovědi, na co se zaměřit v letech očekávaného zotavení ekonomiky. Z pohledu rozvojových strategií se bude diskutovat o výhledových trendech distribučních kanálů, perspektivách smluvního partnerství, nových výzvách v logistice, o práci s pozicí značky na trhu i o tom, jaká jsou specifika středoevropského spotřebitele a jak se rostoucí vliv informačních technologií promítne do služeb konečnému zákazníkovi.
Dosavadní zájem o Retail Summit, kdy 14 dní před datem konání organizátoři registrují již okolo 600 účastníků, nasvědčuje tomu, že právě v nelehkých časech je potřeba sdílení informací a získání inspirace „jak dál“ větší než v minulosti.
Retail Summit je připravován Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR, VŠE Praha a společností Blue Events a navazuje na předchozích úspěšných 15 ročníků.
-red-