V den zahájení lednových výprodejů na Datart.cz 7. ledna 2010 zaznamenal tento e-shop o 8% vyšší návštěvnost než ve vrcholný den vánoční sezóny 10. prosince 2009. Zároveň ale návštěvníci Datart.cz utratili o 19 % více, nežli v rámci předvánočních nákupů. Enormní zájem o lednové výprodeje tak potvrzuje, že zatímco před Vánoci se zájem zákazníků z velké části soustředí na malé domácí spotřebiče a elektroniku, vhodné jako dárky, v lednu realizují finančně náročnější nákupy.
Úspěch povánočních lednových výprodejů byl jednoznačně potvrzen zvýšením finančního objemu nákupů, realizovaných prostřednictvím e-shopu Datart.cz. Nárůst hodnoty objednávek o 19% při růstu počtu návštěvníků pouze o 8% je potvrzením dlouhodobého trendu. Před Vánoci se zákazníci soustředí na nákup menších spotřebičů, které jsou vhodné jako dárky pro jejích blízké a příbuzné. Rodinné nákupy, tedy výraznější investice do vybavení domácnosti, ovšem realizují v mnohem větší míře až v lednu, kdy využívají cenově zvýhodněné nabídky zboží ve výprodejích.
Zjednodušeně bychom tedy mohli říci, že zatímco v prosinci nakupujeme pro jiné, v lednu nakupujeme pro sebe.
Nejprodávanějším zbožím v rámci lednových výprodejů jsou plazmové televizory Panasonic a LCD televize obecně, velký růst prodejů zaznamenaly i moderní LED televize se skvělým obrazem a výraznou úsporou elektrické energie. Za první 3 dny výprodejů byla vyprodána skladová zásoba více než 100 kusů plazmových TV PANASONIC TX-P42X10Y. Dále se zákazníci e-shopu Datart.cz při svých nákupech soustředili zejména na pračky, ledničky a americké chladničky.
-red-