Obchod

Efektivnější promoce: žhavé téma maloobchodního trhu

České domácnosti v době krize nehledají často “to nejlevnější”, ale systematicky vyhledávají nabídku s nejvyšší možnou hodnotou za nejnižší dostupnou cenu. Na trhu aktuálně dochází k explozi nákupu zboží v akci, jejímž důsledkem je drastický pokles ziskovosti všech zainteresovaných hráčů. Správné analýzy, strategie a taktiky vedoucí k daleko efektivnějším promocím a prodejům budou tématem specializované konference Retail in Detail/ Efficient Promotions , která se bude konat 31.3. 2010 v Kongresovém centru U Hájků.

Promoční akce hrály na maloobchodním trhu vždy klíčovou roli, v době ekonomické krize jde však o téma doslova související s přežitím obchodníků i jejich dodavatelů. Výzkumy trhu totiž nepotvrzují často prezentovaný názor, že spotřebitelé v době recese kupují jen to nejlevnější a hromadně se uchylují k nákupům diskontních a privátních značek. Dlouhodobé sledování nákupu českých spotřebitelů, které realizuje ve svém panelu domácností GfK Czech, ukazuje jiný, komplexnější trend.

České domácnosti samozřejmě v době krize dbají ještě více na své hospodaření, nejsou však zpravidla ochotny se zásadním způsobem uskrovňovat – alespoň v oblasti rychloobrátkového zboží. Nehledají proto zase tak často “to nejlevnější”, ale systematicky vyhledávají nabídku s nejvyšší možnou hodnotou za nejnižší dostupnou cenu. A maloobchod a jeho dodavatelé jim v tom, často až bezhlavě a bez adekvátních analýz, vycházejí vstříc… Největším posunem, zaznamenaným aktuálně na českém trhu, je proto exploze nákupu zboží v akci. Zvláště markantní je to v případě značkového rychloobrátkového zboží, jehož nákupy v akci se v roce 2009 oproti předchozímu roku zvýšily zhruba o polovinu (!) a oproti situaci před 2 lety prakticky zdvojnásobily. Nákupy privátních značek přitom podle panelu domácností GfK v průměru rostou jen mírně. Zvyšuje se ovšem jejich objem v rámci promočních akcí, protože i maloobchodní značky se stále více stávají jejich předmětem.

Uvedený trend má řadu zásadních dopadů na výrobu a obchod. Umožňuje sice částečně korigovat propad prodejů, ale současně drasticky ruinuje ziskovost všech zainteresovaných hráčů. Ještě horší jsou však dlouhodobé dopady do poklesu věrnosti zákazníků vůči značkám i maloobchodním řetězcům. Řadě chyb při promocích se přitom lze vyhnout, správné analýzy, strategie i taktiky mohou napomoci k daleko efektivnějším promocím. Společnost Blue Events se proto rozhodla k tomuto tématu po 4 letech vrátit a zopakovat velice úspěšnou specializovanou konferenci Retail in Detail/Efficient Promotions. Na specializované konferenci, která se bude konat 31.3. 2010 v novém pražském Kongresovém centru U Hájků, budou prezentovány a diskutovány analýzy a úspěšná řešení směřující k efektivnější práci s promocemi. A pro účastníky je samozřejmě připravena i promoční nabídka – sleva 2000 Kč pro Early Birds, kteří se zaregistrují do 26.2. 2010.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!