Dle studie společnosti MasterCard se finanční přínos Ligy mistrů UEFA pro evropskou ekonomiku pohybuje kolem 6 miliard EUR. Loňským výhercem hlavní ceny ve výši 11,5 milionů EUR ze skupinové fáze se stal francouzský klub FC Girondins de Bordeaux. Anglie, Itálie a Španělsko zažily v loni největší nárůst příjmů.
Studii vedl profesor Simon Chadwick, jeden z předních světových odborníků na podnikání ve sportu. Jedním z jejích výsledků je, že hlavním příjemcem se stal francouzský fotbalový klub FC Girondins de Bordeaux, který loni získal 11,5 milionů EUR ze skupinové fáze Ligy mistrů UEFA plus další 3 miliony EUR za postup do vyřazovacího kola. U klubů, které soutěžily ve skupinové fázi a nekvalifikovaly se do vyřazovacího kola Ligy mistrů UEFA se odhaduje, že si za svou účast vydělaly v průměru celkem 32 milionů EUR.
V loňském kalendářním roce se z největšího ekonomického oživení těšila Anglie, Itálie a Španělsko. Anglie získala pro své kluby peněžní ceny v hodnotě 129,5 miliónů EUR za účastníka ve finále (Manchester United) a za čtyři družstva účastnící se skupinové fáze. Fotbalové kluby v Itálii se třemi kluby, které se kvalifikovaly do vyřazovacího kola v minulé sezóně a čtyřmi týmy v loňské skupinové fázi, si vydělaly 104 miliónů EUR. Ve stejném období získaly Španělské kluby 96,9 miliónů EUR za získání trofeje v minulé sezóně a za čtyři týmy soutěžící ve skupinové fázi v roce 2009.
,,Za kalendářní rok, jak ukazuje náš výzkum, dosáhla Liga mistrů UEFA hodnoty až 6 miliard EUR pro evropskou ekonomiku, přičemž Anglie, Itálie a Španělsko zaznamenaly největší ekonomický růst za posledních 12 měsíců. To znamená, že finanční přínos Ligy mistrů UEFA pro evropskou ekonomiku je srovnatelný s posledním finále Světového poháru FIFA v Německu,“ říká profesor Chadwick, který vedl odbornou studii společnosti MasterCard.
,,Liga Mistrů UEFA je jednak vzrušující událost pro fotbalové fanoušky po celém světě, a zároveň představuje důležitou příležitost ke sponzoringu a přínos k ekonomickému a obchodnímu zdraví Evropy. Málo lidí si uvědomuje, že UEFA v této sezóně značně zvýšila své příjmy z cen pro Ligu mistrů UEFA cožpředstavuje obrat k lepšímu o proti předchozím letem, “ dodává Chadwick.
Paul Meulendijk, vedoucí sponzoringu společnosti MasterCard Europe, říká: „Jako oficiální sponzor Ligy mistrů UEFA od roku 1994 se domníváme, že provádění výzkumu ekonomického dopadu sponzoringu je zásadní a potvrzuje, že MasterCard je jedním z hlavních subjektů umožňujících pochopení podstaty podnikání ve sportu. Průzkum minulé sezóny znovu ukazuje, jak je důležitý ekonomický dopad těchto událostí a jak vášeň pro fotbal může dokonce vést k oživení nejen pro účastnící se kluby, ale také pro ekonomiku.“
-red-