Navzdory ekonomické situaci, mnoho firem je optimistických ve výhledu do nejbližších let a strategicky expandují na nové trhy. Průzkum, do kterého bylo zahrnuto 220 předních retailerů ukazuje, že trend zaměřující se na vyspělé trhy západní Evropy a prvotřídní lokality. Někteří obchodníci ale mají opačnou taktiku a zaměřují se na méně vyspělé země, kde hledají výhodu v méně konkurenčním prostředí.
Nejnovější report CB Richard Ellis vydaný na mezinárodním veletrhu MAPIC nazvaný „Jak aktivní jsou retaileři” (How active are Retailers in EMEA) ukazuje, že 47% z dotazovaných retailerů se chystá expandovat do Německa, následuje Francie s 44% a Španělsko v 36%.
Celkově bylo identifikováno 56 zemí kam retaileři plánují expandovat a země západní Evropy dominují první desítce. Výjimkou na prvních místech jsou pouze Polsko, Rumunsko a Rusko zastupující východní Evropu. Česká republika obsadila 12. místo s 22%.
Tomáš Beránek z pražské pobočky CB Richard Ellis k tomu dodává: „Některé značky byly doposud zastoupeny v České republice pouze prostřednictvím distributorů a nyní plánují přímý vstup na český trh.“
-red-