Časopis TEST uděluje od letošního léta štítky, kterými výrobci mohou označit své výrobky, jež uspěly v nezávislých testech publikovaných časopisem TEST.
Štítkem mohou být označeny pouze ty výrobky, které získaly v testu hodnocení »velmi dobře« nebo »dobře«, první dvě z pěti známek, kterými TEST testované výrobky hodnotí.
Označování kvalitních výrobků štítky s výsledkem testu, které slouží k rychlé orientaci na trhu, si v zahraničí již před mnoha lety vyžádali sami spotřebitelé a tento systém je v dnešní době již běžně používán. Čeští spotřebitelé se mohou i na některých výrobcích prodávaných v Česku setkat se štítky německé spotřebitelské organizace Stiftung Warentest.
„Štítek TEST přináší možnost okamžitě rozpoznat kvalitní výrobek. Spotřebitelé, ale i výrobci se mohou spolehnout na naši objektivitu a nezávislost, protože TEST měří všem stejně,“ říká Ida Rozová, šéfredaktorka časopisu TEST.
Testování i hodnocení jsou zcela nezávislé. „Výrobky nakupujeme v běžné maloobchodní síti, stejně jako běžný spotřebitel. Modely do testu vybíráme na základě našich průzkumů trhu a přihlížíme i k přáním předplatitelů časopisu TEST,“ vysvětluje Václav Beneš, manažer testování časopisu TEST.
První testované výrobky, které získaly licenci a mohou se tak pochlubit štítkem TEST v České a Slovenské republice, jsou dětské kočárky značky Chicco. V krátkém období se k nim přidalo mnoho dalších výrobků, mezi které patří například vysavače značek Electrolux a Zelmer, autosedačky značky Cybex či Römer, úsporné zářivky značky Osram a další. V současné době je štítkem označeno více než 28 druhů výrobků.
-red-