Absolutním vítězem letošního ročníku a držitelem titulu GE Money Multiservis Obchodník roku 2009 se stává diskontní řetězec Lidl. Svou konkurenci předstihl také v oborové kategorii Diskont roku a porazil i obchodníky napříč trhem, když obhájil loňské prvenství v Ceně veřejnosti.
„Vítězství v prestižním ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku je nejen pečetí kvality služeb pro vítězné společnosti, ale zejména objektivní zpětnou vazbou od zákazníků,“ zhodnotil význam ocenění Milan Beutl, předseda představenstva a generální ředitel společnosti GE Money Multiservis.
Během slavnostního večera byli kromě absolutního vítěze a vítěze Ceny veřejnosti, oceněni obchodníci v 11 oborových kategoriích. Dvě z nich, „Prodejce automobilů roku“ a „Specializovaný obchod roku“ jsou novinkou letošního ročníku. Nejlepší prodejce automobilů vzešel pouze z hlasování veřejnosti a stala se jím společnost AUTO JAROV. Nejoblíbenějším Specializovaným obchodem roku je Knihkupectví Neoluxor. Společnosti IKEA, vítěz kategorie Prodejce nábytku roku, a OBI (vítěz mezi hobbymarkety), opět potvrdily, že ve svém segmentu na českém trhu nemají řadu let vážnou konkurenci.
Výsledky oborových kategorií byly určeny na základě expertního průzkumu spotřebitelských preferencí, který v průběhu srpna a září provedla výzkumná agentura STEM/MARK. Průzkum byl proveden na reprezentativním vzorku 1005 osob napříč celou českou populací ve věku 15-79 let.
„Gratuluji společnosti Lidl i vítězům jednotlivých kategorií. Úctyhodným výsledkem jsou první místa společností IKEA a OBI, které ve svých kategoriích jako jediné zvítězily již posedmé za sebou – svědčí to nejen o jejich silné pozici na trhu, ale i o dobré strategii zaměřené na dlouhodobé budování vztahu se zákazníky,“ ocenil úspěšné obchodníky Milan Beutl. „Věřím, že vítězství v sedmém ročníku ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku potěší nejen oceněné obchodníky, ale i jejich věrné zákazníky. Výsledky soutěže, jejíž naplněnou ambicí je stát se uznávaným „barometrem českého maloobchodu“, zároveň pomohou spotřebitelům v lepší orientaci na trhu. V období ekonomické recese je možnost výběru nejlepší kvality pro zákazníky klíčová,“ uzavřel Milan Beutl.
-red-