Jen pár dnů před svými druhými narozeninami přivítala Fashion Arena Outlet Center, první outletové centrum v Praze, již třímiliontého zákazníka. Návštěvnost Fashion Areny tak neustále výrazně stoupá, oproti předchozímu roku se jednalo o 20% nárůst. Stejně pozitivně se vyvíjejí i další ukazatele – obrat FAOC stoupl oproti předchozímu roku o 25 % a zvýšila se i obsazenost centra na 95 %, což je u outletového typu centra nadstandardně výborná pronajatost. Své outletové obchody otevřely letos ve Fashion Areně světoznámé značky, jako jsou např. Jackpot + Cottonfield, Salomon Wilson, Marlboro Classics, Gant, Rifle, Olpran, Gear 1963, Paris Women, Envy a další.
„Po celý letošní rok se jak návštěvnost, tak obraty Fashion Areny vyvíjejí velmi příznivě – oproti předcházejícímu roku návštěvnost vzrostla o 20 % a obrat o 25 %. Je tedy jasné, že tento koncept v Praze a širším okolí dlouho chyběl. Zákazníci se navíc vracejí a doporučují Fashion Arenu i svým známým, což je pro každé outletové centrum důležitý aspekt. Díky tomuto vývoji se díváme pozitivně i na blížící se Vánoce,“ říká Iva Janovská, Marketing Manager Fashion Arena Outlet Center, které bylo otevřeno v listopadu 2007.
Atraktivitu nabídky prvního pražského outletového centra Fashion Arena, které po celý rok garantuje ceny minimálně o 30 – 70% nižší oproti nabídce běžných obchodů, zvyšují i speciální výprodejové akce v průběhu roku, jako je např. dvakrát ročně koncept Cenový trhák či narozeninové akce. ”Ke druhému výročí otevření jsme ve spolupráci s obchody připravili na prodloužený víkend 13. až 15. listopadu další výrazné slevy na celý nákup, které u některých prodejců dosáhnou i 50 %. V předvánočním čase jistě zákazníci tento náš dárek uvítají,“ říká Iva Janovská.
Typický návštěvník Fashion Areny zde stráví 90 minut, navštíví 8 obchodů a nakoupí ve dvou z nich, přičemž utratí 2 395 Kč během jedné návštěvy – i tyto informace vyplynuly z průzkumu, který se uskutečnil loni v prosinci. Nejvíce návštěvníků Fashion Areny je ve věku 21-30 let (42 %), následuje věková skupina 31-40 let % (26 %) a 15 – 20 let (21 %). Podle posledního průzkumu z července letošního roku se 52 % respondentů zdají ceny outletového centra výhodnější než výprodejová nabídka v klasických obchodech.
V roce 2010 bude zahájena plánovaná dostavba druhé části centra. Fashion Arena Outlet Center tak získá dalších 36 obchodních jednotek – 26 jich dotvoří pomyslnou podkovu (tvar centra) a 10 malometrážních obchodů vyroste vedle dětského hřiště. Nové obchody druhé fáze zaberou pronajímatelnou plochu o velikosti 7 200 m2, výše investic dosáhne 160 mil. Kč. Developery projektu jsou TK Development a LMS Outlets.
-red-