Současná krize nutí podniky přijímat opatření, která lze ihned realizovat a jež přinesou rychlé výsledky. Nečekaný a rozsáhlý pokles objemu prodeje je mimořádně nebezpečný pro ty podniky, které nereagují okamžitě a energicky. Hermann Simon, šéf jedné z nejvýznamnějších mezinárodních poradenských firem Simon-Kucher & Partners ve své nové knize Jak na krizi: 33 okamžitých opatření pro vaši firmu, kterou připravilo nakladatelství Management Press, popisuje konkrétní možnosti, jak čelit recesi, a nabízí vedoucím pracovníkům okamžitá opatření, jak se s novou situací vyrovnat.
V době hospodářské recese jsou zákazníci extrémně znejistělí a odkládají rozhodnutí o nákupech. Kdo však lépe porozumí jejich změněným požadavkům a nabídne vhodná řešení, může krize dokonce využít ke svému prospěchu, neboť podíly na trhu se nepřerozdělují v dobrých časech, nýbrž právě v časech těžkých. Vysoký počet 33 okamžitých opatření dokazuje, že existuje mnoho způsobů, jak se lze krizi účinně bránit.
„Předkládaných 33 okamžitých opatření nás krize nezbaví, ale určitě nám tato opatření pomohou omezit škody. Z hlediska podniku to může znamenat rozdíl mezi ,bytím a nebytím´,“ říká Hermann Simon a svou mimořádně aktuální a inspirativní knihu rozděluje do devíti tematických okruhů (kapitol): Diagnostika krize, Co proti krizi zabírá a co ne, Promyšlené snižování nákladů, Okamžitá opatření reagující na změnu potřeb zákazníků, Okamžitá opatření v oblasti prodeje, Okamžitá opatření v oblasti řízení nabídek a cen, Okamžitá opatření v oblasti služeb, Implementace okamžitých opatření, Co bude po krizi.
Závěr knihy pak patří shrnutí dlouhodobých důsledků krize, které nebudou o nic méně závažné, než jsou krátkodobé nesnáze – konkrétních důsledků ekonomických, společensko-politických a kulturních.
O autorovi:
Hermann Simon – je prezidentem společnosti Simon-Kucher & Partners Strategy & Marketing Consultants, která má zastoupení v Amsterdamu, Bonnu, Bostonu, Bruselu, Curychu, Frankfurtu, Kolíně na Rýnem, Londýně, Lucemburku, Madridu, Miláně, Mnichově, Moskvě, New Yorku, Paříži, San Francisku, Tokiu, Varšavě a Vídni. H. Simon je odborníkem na strategii, marketing a tvorbu cen a pracuje s klienty po celém světě. Podle dlouhodobé internetové ankety je hodnocen jako druhý nejvlivnější myslitel v oboru managementu po zesnulém Peteru F. Druckerovi.
H. Simon publikoval více než 30 knih které byly přeloženy do 23 jazyků, byl členem redakčních rad řady ekonomických časopisů a působil jako profesor podnikové ekonomiky a marketingu na univerzitách v Mainzu (1989–1995) a Bielefeldu (1979–1989). Jako hostující profesor přednášel na několika dalších univeritách ve Spojených státech, v Evropě i v Asii.
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press
Jak na krizi: 33 okamžitých opatření pro vaši firmu
brož., 145 x 205 mm, 208 str.,
doporučená cena 290 Kč, ISBN 978-80-7261-204-8