Výzkum trhu

Více informací o situaci na televizním trhu

Řadu let získával televizní trh detailní informace o sledovanosti pouze čtyř plnoformátových televizí. Od začátku října tohoto roku jsou k dispozici data za celkem dvaadvacet stanic. Asociace televizních organizací rozšiřuje rozsah dat Elektronického měření televizní sledovanosti.

V prvním kroku začala být postupně zveřejňována data za tematické stanice těch vysílatelů, kteří stáli u zrodu projektu a podíleli se na jeho financování – České televize, FTV Prima a CET 21. Na trh se tak vedle údajů za ČT1, ČT2, Nova TV a TV Prima dostaly i informace o divácích zpravodajské ČT24, ČT4 zaměřené na sport (2006) a filmové televize Nova Cinema (2008). V červnu 2009 přistupuje k měření televize Prima Cool spolu s TV Barrandov.

Od 1.října 2009 se odběratelem dat stává také AT Media, jejíž prostřednictvím získává trh přístup k datům o sledovanosti třinácti zastupovaných stanic. Jedná se o stanice Spektrum, Minimax, Sport1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film.

Vývoj odráží podíl tzv. ostatních stanic na celkové sledovanosti televize, který se v horizontu tří posledních let v souvislosti s probíhající digitalizací zdvojnásobil.

Mimořádná kvalita Projektu elektronického měření, jehož dodavatelem pro ATO je od dubna 2002 výzkumná agentura Mediaresearch, umožňuje poskytovat spolehlivá data i o stanicích s méně robustní sledovaností. Panel čítající 1 833 domácností (cca 4 216 jednotlivců) je totiž vzhledem k velkosti populace České republiky v mezinárodním srovnání nadstandardní. Průběžná péče je věnována inovacím projektu tak, aby složení panelu i vlastnosti měřících zařízení odrážely aktuální situaci na televizním trhu a umožnily měřit i velmi dynamický trh.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!