Do provozu byl uveden nový plánovací systém ad*place pro zadavatele internetové reklamy. Inzerentům nyní stačí navštívit stránky adplace.cz a jen několik minut k naplánování kampaní šitých na míru napříč celým spektrem vydavatelství, mediazastupitelů a nezávislých serverů. Majitelům internetových stránek navíc ad*place přináší nové možnosti obchodovat webový prostor který se jim nepodaří prodat. Ad*place lze tedy považovat za agregátor nevyprodané kapacity která je dále nabízena klientům za bezkonkurenční ceny. Aktuálně je v systému k dispozici více než 200 000 000 impresí měsíčně a přes 120 zapojených médií.
Společnost Grape Media s.r.o. která plánovací systém ad*place provozuje, reaguje na potřeby trhu, které byly v průběhu července letošního roku detailně monitorovány u odborné veřejnosti. Kvantitativní výzkum, kterého se ze 76% účastnili marketingoví specialisté, obchodníci a nákupčí reklamních ploch mediálních a reklamních agentur, upozornil na potřebu vetší otevřenosti u kampaní zpoplatněných za kliknutí na banner (64%), většího prostoru pro slevy spolu se snížením cen (36%) a vstřícnosti pro větší, kreativnější formáty (58%). Shoda také panovala u klíčových kriterií pro plánování, kterými byly cena (91%), následovaná afinitou vybraného média (82%) a flexibilitou provozovatele serveru (73%) efektivně se zadavatelem inzerce komunikovat.
Vývojáři ad*place kladli důraz na jednoduchou obsluhu, intuitivní pojetí plánovacího procesu a skloubení potřeb zadavatelů internetové reklamy. Odpadá tedy nutnost kontaktovat nespočet jednotlivých subjektů, zjišťování ceníků, rezervací, objednávek, zasílání podkladů na různá místa, komplikace s fakturací apod. Již je možné nakupovat reklamu zpoplatněnou za zobrazení (CPT) a za kliknutí (CPC) – obojí v nevyprodaném prostoru tudíž za diskontní ceny. V případě otevřenosti majitelů internetových stránek je systém přizpůsoben rozšiřovat způsoby nákupu např. o zpoplatnění za akci (CPA) nebo kombinace CPT+CPA, CPC+CPA apod. Ad*place také naplno využívá možností kategorizace médií do tematických skupin dle SPIR a plánování dle afinit. V ad*place lze již nyní realizovat kampaně v nevyprodané kapacitě serverů vydavatelství Computer Press, Mladá fronta, IDG, mediazastupitelství AdActive, Visibility, Spirit media, a serverů společností Miton, Aliaweb nebo Neris a to zcela v souladu se standardy reklamních formátů a etickým kodexem sdružení SPIR.
Zadavatelé reklamy mohou reklamní kampaně naplánovat po zaregistrování a přihlášení na stránkách www.adplace.cz, majitelé serverů se zájmem o zapojení nevyprodané kapacity získají více informací na http://www.adplace.cz/server.
– red –