Ve středu 23. září „se rozběhl“ ve velmi pěkných prostorách VŠE 1.semestr unikátního vzdělávacího kurzu MARKET RESEARCH ACADEMY (MRA), který společně pořádají Vysoká škola ekonomická, Sdruženi agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR a poradce Dr.Tomek.
Má poskytnout aktuální informace a školení o výzkumu trhu a jeho aplikaci do marketingového řízení, a to z pohledu několika zkušených výzkumných subjektů současně, ale též i z pohledu zadavatelů. Kurz se koná vždy ve středu, a to celkem 8krát. Vždy proběhnou dvě dvouhodinové lekce.
Kurz zahájil zajímavou a poutavou formou Ing.Jiří Mikeš v přednášce „Dnešní marketing a co to znamená pro výzkum“. Podrobně informoval zejména o komerční komunikaci a propagaci, ale též o problémech současného světa a možnostech výzkumu pomáhat. Doplnil ho dalšími příklady z celého světa Dr.Ivan Tomek. Druhá lekce se týkala „Marketingového výzkumu v procesu rozhodování firmy, zadávání výzkumu“. Ing.Hana Kloučková z Confess Research a Dr.Ivan Tomek se zabývali potřebami zadavatelů a formou, jak formulovat konkrétní zadání pro výzkum, co takové zadání musí obsahovat, jak vybírat výzkumnou agenturu i principy spolupráce firmy (zadavatele) s výzkumnou agenturou.
Studenti dostali tištěné prezentace ze všech 16 lekcí a na závěr absolventi, kteří úspěšně vypracují dva průběžné testy a obhájí závěrečný praktický projekt, získají certifikát o absolvování, vystavený pořádajícími subjekty.
– red –