Podle nejnovějších obchodních statistik e-shopu Sperky.cz je online prodej šperků v České republice stále oblíbenější. Největšímu tuzemskému internetovému klenotnictví roste obrat, počet zakázek i průměrná cena objednávky. Zákazníky tvoří z více než dvou třetin ženy, které objednávají nejčastěji přívěsky, prsteny a náramky. Muži se činí především před Vánocemi, kdy jejich počet vrůstá o třetinu.
Oproti loňskému roku zaznamenal internetový obchod Sperky.cz výrazný nárůst průměrné hodnoty objednávky. Zatímco loni v září nakupovali zákazníci šperky v průměrné ceně 891 Kč, ve stejném období letošního roku činila průměrná hodnota objednaného zboží 1 243 Kč. Rostoucí zájem o šperky na internetu se projevuje také v obratu, který e-shopu měsíčně roste v průměru o více než 20 %. Dosud nejdražším prodaným šperkem byl v letošním roce zlatý prsten značky Altman s cenou 31 000 Kč.
„Vyšší hodnota průměrné objednávky úzce souvisí s navýšením poptávky a růstem tržeb. Každý měsíc registrujeme nárůst obratu, což je z části ovlivněno tím, že na trhu působíme jako samostatný e-shop teprve druhým rokem,“ uvedla Eva Veverková, obchodní ředitelka internetového obchodu Sperky.cz. „Zvýšený zájem si vysvětlujeme tím, že nabízíme šperky světových značek, které nejsou na trhu běžně k dostání. Kromě toho jsme rozšířili skladové zásoby i sortiment, který narostl téměř o 2000 položek,“ doplnila Eva Veverková.
O nákup klenotů na internetu mají dlouhodobě zájem více ženy než muži. Statistiky e-shopu Sperky.cz prokázaly, že ženy aktuálně tvoří 70% ze všech zákazníků. Poměr se mění pouze v období Vánoc a svátků zamilovaných, kdy počet nakupujících mužů vzroste takřka o třetinu. Ženy v internetovém obchodě nakupují především dámské přívěsky, náramky a prsteny. Muži si tradičně nejvíce vybírají náramky a prsteny, přičemž 60 % z jejich objednávek se týká dámských šperků.
Letošní léto přineslo zvýšený zájem o výrazné šperky, které vynikají na kůži. V oblibě byly zejména přívěsky značky Morellato. Mezi materiály dominuje stejně jako loni chirurgická ocel, která dosud tvořila 80 % ze všech letos prodaných šperků. Chirurgická ocel je rozšířena především u mladé generace, která oceňuje její dlouhou životnost, vysokou pevnost a odolnost vůči oxidaci.
„Významný vliv na online prodej hodnotnějších komodit má klesající obava zákazníků. Internetový nákup je totiž specifický tím, že si zákazník nemůže produkt osahat. Proto se snažíme zákazníkům výběr šperků na internetu usnadnit prostřednictvím kvalitních fotografií a dostatku informací o každém z nabízených produktů,“ vysvětlila Eva Veverková.
-red-