GE Capital Bank zvítězila v ocenění MasterCard Banka roku 2002 ve dvou kategoriích – Nejdynamičtější banka roku 2002 a Účet roku 2002.
V dalších dvou kategoriích – Banka roku 2002 a Přímé bankovnictví roku 2002 – se umístila na třetím místě. MasterCard Banka roku 2002 byla vyhlášena analyticko-poradenskou společností Fincentrum a jejím generálním partnerem společností MasterCard Europe.
„Vítězství ve dvou kategoriích ocenění MasterCard Banka roku 2002 je potvrzením naší významné pozice na českém trhu. Za vítězství v kategorii Nejdynamičtější banka roku 2002 vděčíme především našim klientům – bez jejich důvěry v naši banku a bez jejich zájmu o naše produkty a služby bychom se nikdy nemohli stát rychle rostoucím bankovním domem,“ řekl Gerard Ryan, generální ředitel GE Capital Bank. „Označení našeho běžného účtu GEnius za Účet roku 2002 je rovněž oceněním práce všech našich zaměstnanců. Chtěl bych jim za to poděkovat,“ dodává Gerard Ryan.
O úspěchu GE Capital Bank v ocenění MasterCard Banka roku 2002 svědči to, že z šesti „bankovnich“ kategorií (zbývající dvě kategorie byly určeny penzijním fondům a stavebním spořitelnám) GE Capital Bank dvě vyhrála a v dalších dvou se umístila na třetím místě. V ocenění bylo posuzováno 20 bankovních domů.
Vítězství v kategorii Nejdynamičtější banka roku 2002 potvrzuje rychlost růstu GE Capital Bank na českém trhu. Ten je založen na jasné strategii banky – rozvoji přímého bankovnictví a úvěrových produktů. Ke konci letošního třetího čtvrtletí se objem poskytnutých úvěrů zvýšil meziročně o 90 % na 18,8 mld. Kč. Ke konci září měla GE Capital Bank 361 800 aktivních nástrojů přímého bankovnictví. Banka zaznamenává pravidelný růst počtu klientů – ke konci letošního třetího čtvrtletí měla GE Capital Bank přes 618 tisíc klientů.
GE Capital Bank se orientuje na retailovou klientelu a malé a střední podniky. Přišla s řadou novinek, které určily trend bankovních služeb pro tento segment. Jako první začala např. nabízet neúčelové spotřebitelské úvěry bez požadavku na ručitele a s vyřízením na počkání. Letos mj. GE Capital Bank rozhýbala stojaté vody českého internetového bankovnictví. O vystižení potřeby klientů svědčí nárůst jejich klientů internetového bankovnictví – od listopadu loňského roku, kdy GE Capital Bank svou Internet Banku uvedla na trh do konce letošního září, si tuto službu zřídilo téměř 80 tisíc klientů.
Přes 55 % běžných účtů GE Capital Bank je obsluhováno pomocí některého nástroje přímého bankovnictví (Telefon Banka, Mobil Banka, Internet Banka). GE Capital Bank tedy nabízí klientům v oblasti přímého bankovnictví komplexní servis. V oblasti GSM bankovnictví, které je nabízeného v síti všech tří operátorů, je GE Capital Bank leaderem českého trhu – její Mobil Banku využívá přes 160 tisíc klientů.
V kategorii Účet roku 2002 zvítězil běžný účet GEnius GE Capital Bank. Tento běžný účet nabídla banka klientům letos v březnu. GEnius umožňuje provádět běžné operace platebního styku, čerpání účtu do minusu, zasílání výpisu poštou jednou měsíčně, obsluhovat účet pomocí dvou nástrojů přímého bankovnictví, které si klient sám zvolí a spolu s účtem získávají klienti vlastní e-mail na personalizované homepage www.genius.cz. GE Capital Bank chce umožnit co nejširšímu okruhu klientů obsluhovat jejich běžný účet pomocí přímého bankovnictví, proto jim umožňuje získat za výhodných podmínek získat k účtu GEnius nástroj k využívání přímého bankovnictví – mobilní telefon, PC či notebook.
Ocenění MasterCard Banka roku 2002, jehož vyhlašovatelem je analyticko-poradenská společnost Fincentrum a generálním partnerem společnost MasterCard Europe, má za cíl ocenit kvalitu služeb a produktů bankovních domů, stavebních spořitelen a penzijních fondů. Tato cena byla vyhlášena celkem v osmi kategoriích: Banka roku 2002, Nejdůvěryhodnější banka roku 2002, Nejdynamičtější banka roku 2002, Hypotéka roku 2002, Stavební spořitelna roku 2002, Penzijní fond roku 2002, Účet roku 2002, Přímé bankovnictví roku 2002.
O vítězích rozhodovala nezávislá porota složená z více než tři sta odborníků, mezi nimiž byli manažeři, zástupci médií, akademické sféry a státní správy. Všichni porotci se profesionálně věnují osobním financím, nesmějí však být zaměstnáni v hodnocených institucích či jinak zainteresováni na výsledcích ocenění. Toto složení poroty pomohlo zajistit, aby se výsledky ocenění staly reprezentativním zhodnocením bankovních institucí působících v České republice a jejich produktů. Odborná porota zároveň volila vítěze dalších šesti kategorií, pouze o ceně Nejdůvěryhodnější banka roku 2002 rozhodovala veřejnost.