Na galavečeru v kinosále Veletržního paláce byly dne 18. června předány ceny vítězům ve dvanácti soutěžních kategoriích, dále speciální ocenění za inovace, cena za největší osobní přispění rozvoji českého internetu a samozřejmě Grand Prix za nejefektivnější řešení letošního ročníku.
Soutěž byla v roce 2009 v mnohém odlišná a inovativní. Galavečeru předcházela celodenní konference o internetovém prodeji a marketingu, na které vystoupili vítězové minulých ročníků Internet Effectiveness Awards. Konference se zúčastnilo přes 150 obchodních a marketingových manažerů. Držitelé cen ukázali konkrétní případové studie úspěšných způsobů up-sellingu, nových forem online marketingu, způsobů, jak inzerovat v sociálních a komunitních sítích, jak využít kreativu jako efektivní nástroj prodeje. Konference zaujala zcela novým, uvolněným, formátem s vtipnými vstupy moderátorů, jingly a neformálními rozhovory s přednášejícími. Návštěvníci hodnotili pozitivně formu, obsah, netradiční prostory i organizační zajištění konference. Asociace.BIZ nyní připravuje zpřístupnění nejzajímavějšího obsahu formou placeného videozáznamu.
Na odbornou konferenci navázal „magický“ galavečer s podtitulem „Krize je jen iluze, efektivita je pravé kouzlo“. V kouzelnické atmosféře, vydatně podporované triky českého mistra mikromagie Petra Kasnara, proběhlo vyhlášení a předání cen Internet Effectiveness Awards 2009. Moderátorské duo Michaely Salačové a Petra Kasnara postupně uvedlo na pódium vítěze všech kategorií, pověstnými třešničkami na dortu byly ceny Grand Prix a Cena za největší osobní přispění rozvoji českého internetu, vyhlášené na samotném konci galavečera.
Vítězové cen Internet Effectiveness Awards 2009 | |||
Soutěžní kategorie | Vítězné řešení | Vlastník | Tvůrce |
Grand Prix IEA 2009 | PaySec – platební nástroj a jeho online komunikační strategie | ČSOB – Poštovní spořitelna | OgilvyInteractive |
Charita a nadace | Skuteční lidé potřebují skutečnou pomoc – online sbírka | Člověk v tísni | Flier |
Média, marketing a reklama | Vánoční andělská prasátka – kampaň Kofoly | Kofola | SYMBIO Digital |
Spotřební zboží a služby | Ticketpro – online prodej vstupenek | Ticketpro Limited | Et netera |
Spotřební zboží a služby | Sony Tvůj úsměv – marketingová komunikace fotoaparátů | Sony | První multimediální |
Business to Business | PaySec – platební nástroj a jeho online komunikační strategie | ČSOB – Poštovní spořitelna | OgilvyInteractive |
Auto-moto | Škoda-plus – systém prodeje ojetých vozů | ŠKODA AUTO | První multimediální |
Cestovní ruch | CLICK4SKY.com – online prodej letenek za jednotnou cenu | ClickforSky | Mather Advertures, AARON GROUP |
Zábava | Ticketpro – online prodej vstupenek | Ticketpro Limited | Et netera |
Telekomunikace | sms.sluzba.cz | Axima | Axima |
Bankovnictví a finance | PaySec – platební nástroj a jeho online komunikační strategie | ČSOB – Poštovní spořitelna | OgilvyInteractive |
Best New Business | ITKULT.com – portál pro obchodování s IT zdroji | Inscape s.r.o. | Lundegaard s.r.o. |
Státní správa a samospráva | Nemyslíš? Zaplatíš – komunikace Ministerstva dopravy | Ministerstvo dopravy ČR | Euro RSCG 4D Digital |
Malé invenční projekty | Mikroblogy.cz | Tomáš Jindříšek, Božena Zbranková, Jan Řežáb | Kolektiv autorů: J. Nohejl, J. Hromek, T. Pojeta, L. Černocký, Face It, Candytech |
|
|
|
|
Ceny za inovace |
|
|
|
Ocenění za inovaci | ITKULT.com – portál pro obchodování s IT zdroji | Inscape s.r.o. | Lundegaard s.r.o. |
Ocenění za inovaci | Pixmac – mikrofotobanka | Pixmac s.r.o. | Pixmac s.r.o. |
|
|
|
|
Ocenění za největší osobní přispění k rozvoji internetu v ČR | Jméno vítěze |
|
|
Cena veřejnosti | Jaroslav Winter |
|
|
Cena odborné poroty | Jaroslav Winter |
|
|
Vyjádření prezidenta Asociace.BIZ a soutěže IEA, Michala Kříže, k letošnímu ročníku:
„Letošní ročník konference i slavnostního večera byl poprvé kompletně v režii Asociace dodavatelů internetových řešení, která se svými omezenými finančními a personálními zdroji dokázala připravit dvě skvělé akce v jeden den, které se účastníkům z řad zadavatelů i dodavatelů internetových řešení líbily. Projekt IEA je neziskový, soutěž má unikátní metodiku hodnocení a tato fakta, společně s odbornou porotou, zajišťují soutěži maximální objektivitu a prestiž. Organizace dvou akcí této velikosti je náročný úkol a s velkým potěšením mohu prohlásit, že jsem velmi spokojený s výsledkem. Děkuji rovněž všem spolupracovníkům a mediálním partnerům, kteří nám v průběhu nominačního období i samotné realizace pomáhali. A samozřejmě gratuluji vítězům.“
Popisy vítězných řešení, jejich dosažené úspěchy a použité strategie naleznete zveřejněné na webu www.iea.cz.
– red –