Nejlepší internetové stránky ze všech agentur zabývajících se získáváním zahraničních investic má český CzechInvest. Alespoň takový je výsledek rozsáhlé studie Světové banky. Ta srovnávala investiční agentury celého světa – celkem zkoumala stránky 213 organizací.
„Internetové stránky agentury CzechInvest jsou dostupné v šesti světových jazycích tak, abychom byli snadno dostupní co nejširší skupině potenciálních investorů,“ vysvětluje Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest, jeden z důvodů, proč stránky její agentury ocenění získaly. „Světová banka ve své studii ocenila i jejich přehlednost, přesnost textu a podrobné informace k jednotlivým sektorům průmyslu včetně případových studií k vybraným úspěšným investicím.“
Světová banka si na webu CzechInvestu cení také rozsáhlých interaktivních sektorových databází českých dodavatelů. Velké společnosti si z nich mohou přesně podle svých představ vybírat dodavatele pro své závody ať už v České republice nebo v zahraničí. „V současné době databáze pokrývají dodavatele z automobilového průmyslu, letectví, výroby plastů a kovů, elektrotechnického průmyslu, IT, zdravotnictví, obalů a obalové techniky a samozřejmě také strojírenství. Síla databází spočívá v tom, že jsou připravované přímo na míru potřebám průmyslu, takže není třeba proklikávat se balastem nerelevantních údajů,“ říká Rudyšarová.
Vedle vlastních internetových stránek CzechInvest v poslední době využívá i prezentace na sociálních sítích. K nalezení je na serveru YouTube (www.youtube.com/user/czechinvest) i na Facebooku.
Na adrese www.czechinvest.org agentura nabízí informace o podnikatelském prostředí v České republice. Kromě češtiny také v angličtině, němčině, francouzštině, japonštině i korejštině. Stránky každý měsíc přilákají v průměru přes padesát tisíc návštěvníků. Většina jich zamíří na českou mutaci stránek, angličtina přitáhne kolem 3,5 tisíc lidí, němčina tisícovku.
-red-