Komunikace

Nabídka programů pro českého televizního diváka se rozšiřuje

České domácnosti obměňují své vybavení pro příjem televizního signálu
Projekt elektronického měření sledovanosti televizí, který pro Asociaci televizních organizací (ATO) realizuje společnost Mediaresearch, se vyvíjí v závislosti na vývoji televizního trhu a české televizní populace. Zachycení změn ve vybavenosti domácností je jednou z podmínek relevance jeho výsledků.

Přechod populace na příjem digitálního TV signálu přináší významnou obměnu televizní techniky v domácnostech a tím změnu jejich možností příjmu televizních stanic. Pořizují se zařízení pro příjem digitálního pozemního vysílání (set-top-boxy i nové televizory) a také narůstá počet domácností, které přijímají televizní signál prostřednictvím jiných cest, než jsou klasické antény (např. satelit, IPTV). Důsledkem těchto změn je skutečnost, že stále více domácností má k dispozici možnost vybírat z více televizních programů.

K dispozici je stále více televizních programů
Kontinuální výzkum mapuje v deseti vlnách během jednoho roku v rámci měření televizní sledovanosti mimo jiných důležitých parametrů také techniku příjmu TV v populaci. Z jeho dat plyne, že v období května až června 2009 přijímalo 29% domácností digitální pozemní vysílání a zhruba 52% domácností přijímalo televizní signál prostřednictvím satelitních antén, kabelového připojení nebo tzv. IPTV.

Počet televizních programů, které tyto domácnosti mají k dispozici, neustále roste. Podle posledních údajů je domácností, které si mohou vybírat pouze z klasických analogových televizních programů veřejnoprávní televize, TV Novy a Prima TV méně než 16%. Z pěti až devíti programů si může vybírat 19% domácností, z 10 až 25 programů 28% televizních domácností a více než 26 programů přijímá dokonce 38% domácností!

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!