Více než 1000 dobrovolnických hodin, téměř 1,6 milionu korun věnovaných v hotovosti či ve formě darů a služeb pro více než 20 neziskových organizací. To jsou jen některé z aktivit, které zmiňuje společnost PricewaterhouseCoopers Česká republika (PwC) ve své první Zprávě o společenské odpovědnosti za finanční rok 2009.
„Společenská odpovědnost musí prostupovat veškerým naším podnikáním – od dodržování etických principů přes volbu dodavatelů, kteří stejně jako my dbají na dopad své činnosti na životní prostředí, až po jednání se zaměstnanci,“ řekl Stephen Booth, řídící partner, PricewaterhouseCoopers Česká republika.
„Jsem přesvědčen, že zpráva o společenské odpovědnosti vyjadřuje náš závazek vůči společnosti, v níž žijeme a pracujeme, vůči životnímu prostředí, které ovlivňujeme, vůči našim zaměstnancům a vůči trhu, na kterém působíme. Věřím, že zpráva bude zároveň inspirujícím čtením pro kohokoli, komu leží na srdci společenská odpovědnost,“ dodal Stephen.
Na společenskou odpovědnost nahlížíme ze čtyř úhlů:
Neziskový sektor
Zaměřujeme se na podporu vzdělávání a začlenění znevýhodněných skupin do společnosti, zejména zneužívaných a sociálně znevýhodněných dětí, mentálně a fyzicky postižených, starých lidí a imigrantů. Tyto oblasti našeho zájmu jsme zvolili na základě našich společenských hodnot a preferencí zaměstnanců.
V rámci Vánoční charity, která má v naší společnosti již sedmiletou tradici, jsme rozdělili 444 000 tisíc korun mezi čtyři neziskové organizace a jejich projekty: Fond ohrožených dětí, Máme otevřeno?, o. s., Asistence, o. s. a META, o. s. Kromě toho jsme zorganizovali sedm věcných charitativních sbírek mezi zaměstnanci.
PwC se stala partnerem dvou fundraisingových akcí – Pražské klubové noci na podporu Domova Sue Ryder a Dobročinné aukce vín, organizované Nadací VIA a Jihomoravskou komunitní nadací.
Jako společnost založená na znalostech a zkušenostech se snažíme neziskovým organizacím pomoci získat schopnosti potřebné k dosažení jejich cílů. Podpořili jsme několik vzdělávacích programů pro neziskový sektor, na několika jsme se spolupodíleli a poskytli jsme bezplatné poradenské služby několika organizacím. Mimo jiné spolupracujeme s těmito organizacemi: Neziskovky.cz, Fórum dárců, Nadace VIA a Máme otevřeno?, o. s.
Životní prostředí
Snažíme se, aby ochrana životního prostředí byla součástí našich každodenních činností. Zaměřujeme se zejména na snížení spotřeby papíru, plastů, energií a paliv. Na podzim 2008 a v létě 2009 strávili naši zaměstnanci jeden den dobrovolnickou činností na různých místech ČR. Zaměstnanci PwC pomáhali v CHKO Kokořínsko, CHKO Křivoklátsko, CHKO Pálava, CHKO Jeseníky, CHKO Moravský kras a ZOO Ostrava.
Naše dodavatele si vybíráme nejen na základě kvality produktů a finančních podmínek, ale také s ohledem na dopad jejich činnosti na komunitu a životní prostředí.
Zaměstnanci
Každoročně provádíme průzkum spokojenosti zaměstnanců, jehož výsledky používáme při rozhodování v oblasti řízení lidských zdrojů. V loňském průzkumu upozornili zaměstnanci zejména na potřebu zvýšit flexibilitu pracovního prostředí. Na základě toho jsme zavedli několik flexibilních možností využívání pracovní doby a zavádíme systém flexibilních zaměstnaneckých benefitů.
V loňském roce jsme v rámci společnosti vytvořili pracovní skupinu pro podporu tzv. diverzity neboli rovných příležitostí. V prvním roce své činnosti se tato skupina věnovala zejména formulaci strategie a podpoře komunikace o tomto tématu mezi zaměstnanci. V jejím rámci existuje také fórum pro pracující matky.
Tržní prostředí
Odpovědnost vůči tržnímu prostředí znamená nejen poskytovat co nejkvalitnější služby, ale i aktivní podporu etického jednání, zodpovědného a transparentního podnikání mezi subjekty, s nimiž spolupracujeme.
Náš úspěch závisí na nekompromisním dodržování etických zásad. Naše základní hodnoty jsme shrnuli v Etickém kodexu, který je závazný pro všechny zaměstnance PwC na celém světě. Pracujeme pouze pro společnosti, jejichž podnikatelské aktivity jsou v souladu se zákonem a neporušují naše etické principy.
Jako poradenská společnost můžeme svým působením pozitivně ovlivnit charakter českého tržního prostředí. Hledáme a vytváříme příležitosti ke sdílení názorů a zkušeností s řadou zainteresovaných subjektů – od médií přes společnosti po vládní instituce, ať už formou přímých diskuzí, či pravidelnými příspěvky do obecných médií i odborných periodik. Na formování českého tržního prostředí se podílíme také prostřednictvím našeho členství v profesních organizacích a aktivního zapojení do jejich činností.
Rozvoj znalostí a dovedností českých vedoucích pracovníků napomáhá zkvalitňovat tržní prostředí v České republice. Cílem nově založené PwC Business Academy je podporovat rozvoj schopností a zvyšovat motivaci pracovníků a manažerů podniků v ČR. PwC Business Academy nabízí a postupně rozšiřuje portfolio kurzů v oblasti odborného rozvoje, mezinárodní kvalifikační programy i školení rozvíjející manažerské dovednosti.
-red-