Marketing

E-veletrh v novém kabátě láká návštěvníky

Velmi příznivý trend rostoucí návštěvnosti zaznamenalo internetové výstaviště E-veletrh.cz, v jehož elektronickém prostoru najdeme tisícovku vystavovatelů a 4300 exponátů v portfóliu dvanácti oborově zaměřených výstav. Rychlé a přehledné informace o produktech a odborných novinkách představuje tento výstavní server uživatelům internetu už druhým rokem. Úroveň výstav podtrhuje také propojená spolupráce se specializovanými odbornými médii a asociacemi ČR.

Hlavní ukazatele návštěvnosti E-veletrhu za měsíc říjen vykazují 11 448 návštěvníků (originálních přístupů) a 189 670 přístupů (načítaných stránek). Oproti předchozímu měsíci je to nárůst o 86 % a oproti říjnu loňského roku dokonce o 252 %. Zvýšenou návštěvnost vykazuje s příchodem sychravého podzimu a po odeznění prázdninového poklesu většina internetových portálů a oborových či zpravodajských serverů. Podle slov Milana Krajčoviče, ředitele akciové společnosti Aeon, která server provozuje, je tento výraznější nárůst způsoben částečně jako přímý důsledek říjnového spuštění nového designu výstav a přidaných funkcí.

Rostoucí trend návštěvnosti je především dílem dlouhodobé práce s vystavovateli, jejichž opakovaná účast na e-veletrzích v dalším roce je tou nejlepší referencí. Internetové výstavy E-veletrhu si postupně budují a zvyšují svůj kredit a dokazují, že mohou fungovat nejen jako doplněk výstavních aktivit firmy, ale i jako samostatný komunikační nástroj bez kamenných výstav, z nichž některé dominantní domácí akce přechází vinou poklesu zájmu na dvouletý cyklus. Příležitostí pro tradiční vystavovatele je vyhlášení propagačních akcí a práce s výrobkovým portfoliem v tomto mezidobí na E-veletrhu. Na rozdíl od současných kamenných výstav, které se dnes stávají spíše společenským setkáním než cestou za obchodem, poskytuje vystavovatelům skutečné tržiště ve virtuálním prostoru internetu. „Dobří obchodníci zvažují investice do propagace podle možností budoucího odbytu, proto nás těší, že firmy opakovanou účastí pochopily, že pokud jde o budoucnost, není sporu o vhodnosti takto nastoupené cesty“, dodal Krajčovič.

Pro vystavovatele má aplikace v sobě silně integrovanou část pro podporu marketingu a obchodu včetně poptávkového systému, který neslouží jen k objednávkám, ale v neposlední řadě ke zprostředkování dotazů k exponátům na E-veletrhu.

Tato výstavní akce svým rozsahem ani počtem vystavovatelů nepřevyšuje největší kamenné výstavy svého druhu, ale v celé řadě oborů je jejich vzájemná provázanost logickým krokem. „Veletrhy v USA zažily 70% nárůst podílu na nákupních rozhodnutích jako přímý důsledek využití internetu vystavovateli“, řekl předseda správní rady IAEM Robert Dallmeyer.

„V oboru obalového průmyslu, kde jsou pro firmu stěžejní velké výrobní zakázky s různými specifiky, není stále příliš pravděpodobné obchodování po internetu“, uvažoval nahlas ředitel firmy Duropack Bupak Ing. Jiří Janda a pokračuje: „Internetová výstava je ale určitě zajímavou novou formou komunikace, kterou chceme vyzkoušet.“

Zdroj: Aeon, a.s.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!