Společnost Linea Directa Communications v minulých dnech ukončila marketingový průzkum, ve kterém zjišťovala přístup firem k marketingu a direct marketingu v období krize.
Celkové výsledky budou zveřejněny v měsíci září, ale přibližně čtvrtina dotázaných odpověděla, že se prodeje v roce 2009 nezměnily. K našim dotazům se nejčastěji vyjadřovali marketingový manažeři a to především z oblasti auto-moto, FMCG a služeb.
Více než 50% dotázaných pak hodnotí jako nejlepší opatření v době finanční krize zlepšování vztahů se zákazníkem. Z části věnující se direct marketingu vyplývá, že pro polovinu dotázaných je velmi důležité vytvářet další nabídky již stávajícím zákazníkům, což má vést ke zlepšení jejich loajality.
Výzkum se neomezuje jen na Českou republiku, ale probíhá v dalších šesti zemích střední a východní Evropy (Polsko, Rusko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Rumunsko). Závěrečná studie bude obsahovat srovnání napříč odvětvými, zěměmi, ale také růstové tendence vzhledem k minulému roku. Nalézt ji budete moci v ekonomických periodikách či na stránkách společnosti Linea Directa Communications www.linea-directa.eu.
– red –