Dle nedávné studie How Global is the Business of Retail vydávané každoročně společností CB Richard Ellis, retaileři pokračují ve svých expanzích navzdory globální ekonomické krizi, což potvrzuje i fakt, že přes 40 procent nově otevřených obchodů bylo mimo domácí území daných značek.
K získání podkladů pro report bylo dotazováno 280 mezinárodních značek a na expanzi se podílely hlavně ty luxusní ze zemí jako Francie, Anglie, Španělsko a Itálie, které průměrně otevřely v roce 2008 obchody v další 3,4 zemi. Světoznámé značky jako Gucci, Starbucks a Tiffany & Co byly dokonce nejvíce expandující retaileři.
Report také ukazuje, že Velká Británie vede s 58 procenty mezinárodních značek na místním trhu. Evropa jako taková má schopnost přitáhnout světové řetězce, v první desítce je 7 evropských destinací doplněných o Spojené Arabské Emiráty, Čínu a USA.
V České republice je přítomno přes 30 procent (32,9) mezinárodních značek a Praha se dokonce umístila na celkovém 25. místě.V loňském roce v ČR otevřelo pobočky 16 nových značek – např. Halfords, Tezenis, Paul, Stradivarius, Gucci či BurgerKing.
-red-