Výzkum trhu

Povědomí o digitální televizi a její preferované výhody

Společnost Aisa seznamuje s výsledky zářijového šetření zaměřeného na povědomí veřejnosti o digitální televizi. Dotazován byl reprezentativní výběrový soubor 1 047 občanů České republiky ve věku od 15 do 69 let.

Většina české veřejnosti (57%) o digitální televizi aspoň slyšela, třebaže značná část (44%) neví přesně, oč jde.

Za dobře informované se považuje 13% respondentů. Častěji k nim patří muži než ženy, dále obyvatelé Prahy a členové domácností s nejvyšším sociálně-ekonomickým postavením (A+B).

41% veřejnosti uvádí, že neslyšelo o digitální televizi nic. Častěji jde o lidi starší 60 let, dále o méně vzdělané a žijící v domácnostech s nejnižším sociálně-ekonomickým postavením(E).

Z výhod, které má digitální televize před analogovou si veřejnost nejčastěji vybírala především lepší kvalitu přenosů a dále širší nabídku programů. Na třetím místě následovala filmová kvalita obrazu a zvuků, na čtvrtém přesnější a jasnější zobrazení barev a barevných přechodů.

Další výhody přitahovaly zpravidla pouze (významnou) menšinu veřejnosti: Programové služby na přání, snadnější volba a neměnné nastavení televizních programů, mimoprogramové elektronické služby (internet, e-mail, homebanking, ap.), doplňkový rozhlasový program a odlišný a pohotovější záznam filmů a inscenací.

Grafy:
Povědomí české veřejnosti o digitální televizi
Mínění veřejnosti o výhodách digitální televize oproti televizi analogové

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!