Dělat velká rozhodnutí není snadné. A právě rozhodnutí, která děláme, do značné míry určují náš úspěch. Skutečnost, že více než 80 % nových výrobků na trhu neuspěje, a více než 50 % všech fúzí a akvizic zničí víc hodnot, než vytvoří, je důkazem toho, jak je v dnešním světě podnikání těžké rozhodovat a zavádět nová rozhodnutí do praxe.
Jak se rozhodují moudří lídři a jak řídí své firmy a organizace, aby společně dosáhli úspěchu? To byla otázka, kterou si položili Bryn Zeckhauser a Aaron Sandoski, když nastoupili na své první manažerské pozice. Navzdory výbornému vzdělání se cítili nepřipravení, když měli udělat první důležitější rozhodnutí. Vyrazili tedy na tříleté pátrání, aby zjistili, jak lidé s významnými úspěchy a zkušenostmi v podnikání i ve veřejném životě postupovali při zásadním rozhodování, které je mohlo vyzdvihnout nebo naopak zlomit.
Záznamy z přímé konverzace obou autorů knihy s jedenadvaceti významnými světovými lídry ukazují, že v rozdílu mezi prozíravým a špatným rozhodnutím spočívá obrovské jmění a úspěch. Kniha vybírá ty nejlepší z jejich moudrých myšlenek a odhaluje způsob, jak je použít v každodenní praxi.
O autorech:
BRYN ZECKHAUSER
je ředitelkou Equity Resource Investments, společnosti investující na realitním trhu v USA a v Asii, je také čestnou členkou Mossavar-Rahmani Center for Business and Government při Harvardské univerzitě. Svůj zájem o strategické rozhodovací procesy rozvinula při práci se společnostmi z portfolia firmy Kleiner Perkins Caufield & Byers a jejími klienty z žebříčku Fortune 500 ve firmě McKinsey & Company.
AARON SANDOSKI
je spoluzakladatelem a generálním ředitelem Norwich Ventures, kapitálové firmy zaměřené na investice do medicínských zařízení. Profesionální kariéru začal jako konzultant u McKinsey & Company, vyučoval také na Harvardské univerzitě, kde získal ocenění Allyn Young Teaching Prize.
Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press
brož.,formát: 167 mm x 225 mm, 152 stran čb
ISBN: 978-80-251-2320-1
EAN: 9788025123201