Za posledních několik měsíců zaznamenala společnost Cetelem zvýšený počet klientů, kteří projevují zájem o různé druhy pojištění úvěrů. Přes 80 % všech klientů se do budoucna obává neschopnosti splácet své závazky a jako nejčastější důvod uvádí ztrátu zaměstnání.
Cetelem eviduje za první čtvrtletí tohoto roku meziroční nárůst pojištění proti neschopnosti splácet úvěry v řádech několika procent. „Klienti jsou stále více ochotni si připlatit za pojištění svých závazků. Například u úvěru ve výši 75 tisíc korun na 4 roky bude pojištění činit 71 korun měsíčně,“ uvedla Ing. Gabriela Pithartová, ředitelka Správy marketingu a komunikace společnosti Cetelem.
Pojištění ke spotřebitelským úvěrům sice pro klienta znamená vyšší měsíční výdaj, ale zároveň nabízí mnohem nižší možnost spadnout do úvěrové pasti. Klienti se mohou pojistit proti neschopnosti splácet z důvodu dlouhodobé nemoci, plné invalidity a úmrtí ve výši 3,34 % z pravidelné měsíční splátky. Navíc lze sjednat pojištění rozšířené o případ ztráty zaměstnání ve výši 6,99 % z pravidelné měsíční splátky. Pro klienty, kteří jsou držiteli některé z kreditních karet vydávaných společností Cetelem, je v balíčku zahrnuto i pojištění proti zneužití karty z důvodu její ztráty nebo krádeže. Cetelem jako jedna z mála finančních institucí dokáže nabídnout pojištění i pro partnera. Klient i jeho partner či partnerka se mohou jednoduše společně pojistit pro případ pracovní neschopnosti, plné invalidity nebo smrti.
Výhody, které Cetelem klientovi nabízí, jsou kvalitní pojistná ochrana, jednoduchost uzavření a úhrada pojistného přímo v úvěrové splátce. Klient tak nemusí zadávat zvláštní příkaz k úhradě pojistného nebo vyplňovat individuální smlouvu a zdravotní dotazník a čekat na posouzení pojišťovny, vyřídí vše najednou přímo v obchodním místě, na pobočce či na internetu. Všechny formy pojištění nabízí Cetelem ve spolupráci s Pojišťovnou Cardif Pro Vita.
-red-