Společnost Český výrobek s.r.o. se dohodla na spolupráci s největším českým řetězcem maloobchodních sítí společností COOP Centrum. Smyslem dohody je propagace tuzemských produktů.
Společnost COOP Centrum hodlá ochrannou známkou Český výrobek opatřovat vybrané výrobky privátní značky, které splňují definovaná kritéria, a podpořit tak jejich prodej.
České výrobky totiž mají stále větší oblibu u zákazníků, což potvrzuje například průzkum MML TGI (2006 – 2008 výzkum spotřebního chování, realizován společností Median, ročně je dotazováno přibližně 15 000 respondentů). V České republice jasně převažují lidé, kteří preferují domácí zboží před zahraničním. Vyjádřeno v absolutních číslech, české výrobky preferuje 3 925 000 osob (téměř 45 % populace). Podíl osob, které dávají přednost českým výrobkům, je poměrně stabilní a pohybuje se mezi 42 až 45 procenty. Podle agentury STEM dokonce 77 procent lidí preferuje výrobek, o kterém ví, že je český.
Ochrannou známku Český výrobek mohou dostat pouze ty produkty, které se vyrábí v České republice, na výrobě se podílejí čeští zaměstnanci, obsahují minimálně 50 % tuzemských surovin, pokud tyto jsou dostupné a firma doloží, že její výrobky jsou jakostní, bezpečné a nezávadné. Bližší specifikace je uvedena na www.czvyrobek.cz. Takové výrobky mohou po prověření používat specifickou ochrannou známku s lipovým listem a certifikát, který potvrzuje dodržení pravidel.
-red-