Společnost DPD, evropský lídr v oblasti expresních zásilkových služeb, zlepšuje služby svým zákazníkům. S novým rokem spustila dlouho připravovaný projekt nového intranetu, který v pojetí logistické firmy není jen interním informačním portálem, ale významným způsobem se podílí na provozních činnostech společnosti.
Intranet je obecné pojmenování interního systému. DPD se nezaměřuje pouze na vlastní interní procesy a proto se systém bude postupně vyvíjet směrem k zákazníkům a ostatním obchodním partnerům. Bude se prolínat s tzv. extranetem. Nadále se budou rozšiřovat on-line služby pro zákazníky, klientské profily, statistiky, stavy zásilek a objednávky všech typů produktů.
„V DPD není intranet jen interním informačním portálem, ale kompletním informačním systémem. Jedná se o řešení, které integruje a automatizuje velké množství procesů souvisejících s provozními činnostmi podniku. Nový intranet představuje interní komunikační portál, který umožňuje efektivní komunikaci se zaměstnanci, poskytuje informace pro efektivní řízení firmy, datové sklady a automatizované toky dokumentů a procesů, zejména kvalitní reporting,“ říká Oldřich Kaláb, výkonný ředitel DPD CZ.
„Intranet V DPD zahrnuje ERM – Employee Relationship Management, část SRM – Supplier Relationship Management, CRM – Customer Relationship Management. Intranet musí být silnou podporou pro všechny procesy DPD a umožnit tak manažerům kvalitní informace o celém chodu společnosti pro kompetentní rozhodování a reagování na aktuální situaci na trhu. Analýza i samotný vývoj Intranetu DPD probíhá interně, našimi odborníky. Vyvinuly jsme vlastní, univerzální platformu na ASP.NET a SQL2005, která bude umožňovat flexibilní změny a možnost správy administrátory oddělení, včetně určité modifikace a úpravy systému bez zásahu programátora,“ dodává Jindřich Bucek, IT Director, DPD CZ.
-red-