Společnost IBM podepsala s Letištěm Praha, a. s. implementační a čtyřletou servisní smlouvu na dodání specializovaného systému IBM BlueSky. Ten umožní Letišti Praha efektivnější sběr a zpracování dat potřebných k nastavení nejvhodnější strategie pro výpočet letištních poplatků a poplatků za služby handlingu.
„Letiště Praha, a. s. v loňském roce odbavilo přes 12, 6 milionů cestujících a naším cílem je tento počet každoročně zvyšovat. Abychom toho dosáhli, potřebujeme efektivní a flexibilní podporu ICT služeb,“ říká Výkonný ředitel pro ICT a Centrální projektovou kancelář Letiště Praha, a. s., Vladimír Měkota. „Spolupráce s IBM nám umožní zvýšit efektivitu letištního provozu, neboť nám zajistí rychlý přístup k důležitým informacím v reálném čase.“
IBM BlueSky dokáže automaticky generovat podklady pro výpočet poplatků za služby, které letiště poskytuje, jako jsou poplatky za přistání, hluk, parkování, využívání letiště pasažéry, poskytnutí vybavení a zdrojů letiště pro jednotlivé lety (např. nástupní a výstupní mosty, odbavovací přepážky, autobusy a další) a speciální handlingové služby. Řešení IBM BlueSky bylo již úspěšně zavedeno na mnoha významných mezinárodních letištích po celém světě.
„Vizí IBM je letiště využívající integrované informace k dosažení maximální efektivity svého provozu,“ říká Vladek Šlezingr, Global Business Services Leader IBM Česká republika. „IBM BlueSky představuje integrovaný, inteligentní systém, který je dostatečně flexibilní, aby se dokázal přizpůsobit měnícím se potřebám letišť i jejich zákazníků.“
-red-