Ve středu 9. října 2002 se v Press Centru brněnského výstaviště již podruhé uskutečnila při příležitosti konání veletrhu INVEX mezinárodní konference, tentokrát za účasti více než stovky posluchačů z ČR i zahraničí. Po loňském konfrontačním tématu „Veletrhy versus Internet“ se aktuálním mottem letošního ročníku stala „Pozice veletrhů v komunikačním mixu firem“. Partnery konference byly AUMA a Česká marketingová společnost.
Moderování se ujal ředitel firmy Incoma Tomáš Krásný. Konferenci úvodním příspěvkem zahájil generální ředitel společnosti Veletrhy Brno Jiří Škrla, když krátce zhodnotil vývoj výstavnictví v ČR, definoval pozici BVV a pojmenoval některé aspekty, kterým musí výstavnictví vzhledem k zesilující globalizaci trhu čelit. Na jeho vystoupení navázal ředitel Asociace německého výstavního průmyslu AUMA Hermann Kresse, který konstatoval, že „zlatá devadesátá léta německého výstavnictví skončila, ale veletrhy jsou stále pokládány za nejúčinnější komunikační nástroj po osobním prodeji. Jen tady si mohou firmy potvrdit a prohloubit loajalitu svých zákazníků, což žádná reklama, žádný tištěný leták neumí“. S jeho názorem korespondovala vystoupení ředitele německého EuroHandels-institutu Bernda Halliera i ředitele německé společnosti Jagenber Rolfa G. Meyera, kteří zastupovali stranu vystavovatelů.
Problematiku nedostatečné spolupráce organizátorů veletrhů s komunikačními agenturami, které veletrhy často vůbec nezařazují mezi komunikační nástroje, otevřely příspěvky ředitele Asociace komunikačních agentur ČR Jiřího Mikeše a ředitele společnosti Fair Agency Jana Chudoby. Jiří Mikeš navíc apeloval na tzv. social responsibility firem.
Na závěr konference se rozproudila diskuse, ve které byla mimo jiné zmíněna i nedostatečná aktivita sdružení organizátorů výstavních akcí SOVA v ČR. Podrobnosti společně s kompletním záznamem konferenčních příspěvků lze nalézt na adrese www.bvv.cz/invex/konference. Zde je také možné dodatečně položit dotazy na zmiňované řečníky, vyjádřit svůj názor na průběh letošní mezinárodní konference či nabídnout témata příštích ročníků.
Zdroj: Veletrhy Brno