Televize veřejné služby zvítězila v devátém ročníku prestižní evropské soutěže čtenářů časopisu Reader´s Digest Výběr v kategorii televizních stanic. V reprezentativním průzkumu, kterého se zúčastnilo 13 500 respondentů, obhájila Česká televize nejlepší pozici mezi všemi televizními stanicemi přístupnými na českém trhu.
„Sportovci říkají, že je těžké vyhrát, ale ještě těžší je vítězství obhájit. Proto je letošní vítězství pro Českou televizi velkým povzbuzením,“ řekl po převzetí ceny „Dobrá značka“ tiskový mluvčí České televize Ladislav Šticha, „toto ocenění je nejlepší odpovědí všem kritikům televize veřejné služby.“
Česká televize se v romantickém prostředí Malostranského paláce znovu dostala mezi řadu významných světových značek. V soutěži svou pozici uhájil také Český rozhlas. Čtenáři prestižního časopisu letos také vyjadřovali svou důvěru k profesím. Jednoznačně zvítězili hasiči (95 %), naopak úplně propadli politici (2 %).
Průzkum spontánní znalosti a důvěryhodnosti značek se uskutečnil ve třiceti různých kategoriích. Hodnoceny jsou například banky, pojišťovny, cestovní kanceláře, ale třeba také automobily či mobilní operátoři. Soutěž probíhá v 16 zemích Evropy a v letošním ročníku bylo rozesláno celkem 332 594 dotazníků. Výsledky budou celoevropsky publikovány v červnovém vydání časopisu Reader’s Digest.
„Loni jsem tuto cenu symbolicky věnoval našim zaměstnancům, bez nichž bychom dobrou značkou nebyli. Letos bych ji rád věnoval i našim divákům, kteří nás financují,“ uzavřel své vystoupení Ladislav Šticha. Vítězná trofej se zařadí mezi dlouhou řadu cen, které Česká televize získává doma i v zahraničí.
-red-