Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností. Ke zjištění tohoto výsledku je používáno metody osobního dotazování. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.
Letos se pořadí nejznámějších značek bot výrazně nezměnilo. I nadále „vévodí“ dvě značky – tradiční Baťa se 72,0 % dotázaných a Adidas s 62,0% znalostí. Konkurenční Pumu jmenovalo 45,0 % respondentů. Přes 30 % se „vyhouply“ ještě Nike a Botas.
Na dalších místech následovaly značky Svit, Reebok a Salamandr.
Celkem se ve výzkumu objevilo 98 značek.
Graf:
Boty 09/2002