Monografie Psychologie a sociologie řízení autorského kolektivu pedagogů Vysoké školy ekonomické v Praze vedeného Evou Bedrnovou a Ivanem Novým se postupně stala stěžejním učebním textem pro výuku aplikovaných poznatků oborů psychologie a sociologie v manažerské oblasti hospodářské praxe na vysokých školách, ale rovněž základní literaturou pro manažery z různých oblastí společnosti.
Kromě úvodních témat charakterizujících předmět manažerské psychologie a sociologie a jejich vývoj a specifikujících koncepci manažerské práce v organizaci autoři věnují pozornost výkladu tematiky lidských zdrojů v organizaci (jednotlivců a pracovních skupin). Větší prostor v jeho rámci je v novém vydání věnován osobnosti pracovníků, a to jak obecně, tak zejména z hlediska co nejširších skutečností umožňujících i limitujících jejich uplatnění v pracovním procesu. V případě pracovních skupin se v novém vydání autoři mnohem více soustředili na otázky týmů, včetně týmů mezinárodních a virtuálních. Nové pojetí se prosadilo rovněž v kapitole věnované komunikaci v pracovním procesu, kde se jako zcela nové téma objevilo např. téma networkingu. Výraznějších změn doznala také kapitola o práci manažerů, kde se pozornost soustředila mimo jiné i na relativně novější témata delegování a posilování pravomocí, leadershipu, koučování a mentoringu.
Z hlediska působení manažerů na pracovníky byla významně inovována kapitola týkající se ovlivňování pracovníků a zahrnující rovněž problematiku jejich motivace a spokojenosti.
Další vývoj v oblasti sociálních systémů pak vedl k restrukturaci a doplnění nových témat i v kapitole věnované organizaci. Vedle jejích základních charakteristik se v ní autoři z velké části zaměřili na organizační kulturu a nově zpracovali taková témata, jako jsou inovace, podnikavost, organizační moc a v rámci organizačních změn i flexibilita.
Zcela nová je pak kapitola o manažerských aplikacích, která se zabývá problematikou managementu diverzity, psychologickými a sociologickými stránkami podnikání, a dále problematikou rodinných firem, nestátních neziskových organizací a poradenství v organizaci a na trhu práce.
Kniha Psychologie a sociologie řízení autorského kolektivu vedeného E. Bedrnovou a I. Novým již dostatečně prokázala, že je výborným teoreticky fundovaným a prakticky užitečným dílem. Přesvědčují se o tom vysokoškolští studenti ekonomického i technického zaměření, jimž – stejně jako účastníkům postgraduálních studií typu MBA nebo jiných vzdělávacích programů – slouží jako jedinečný studijní text. Přesvědčují se o tom manažeři v praxi, jimž slouží jako zdroj inspirace pro další práci. O její potřebnosti nelze pochybovat: svými poznatky totiž poskytuje dnešním i zítřejším vedoucím pracovníkům výraznou „konkurenční výhodu“ v jejich kariérním růstu i v jejich podnikatelské činnosti.
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press
váz., 165 x 235 mm, 800 str.,
doporučená cena 820 Kč, obj. číslo 0915,
ISBN 978-80-7261-169-0