Bezplatná doprava na letiště a odbavení přes internet jsou služby Českých aerolinií, které si business cestující přáli v minulosti nejvíce. Jejich zavedení je pro business klientelu jedním z hlavních důvodů, proč si pro své cesty vybírají České aerolinie. Dopravu zdarma vozidlem taxi na letiště již alespoň jednou využilo 40 procent obchodníků a dalších 20 procent ji považuje za atraktivní službu. Odbavení přes internet využívá dlouhodobě 60 procent klientů business třídy.
Průzkum ukázal potřeby cestujících
Pro České aerolinie je business klientela stěžejní cílovou skupinou. Rozsáhlý průzkum Českých aerolinií mezi cestujícími z května 2007 ukázal, o jaké služby mají obchodní klienti zájem. Naprostá většina zmiňovala především možnost internetového odbavení, zavedení bezplatné dopravy na letiště či doručení SMS s údaji o letu.
Novinky zavedené v posledních dvou letech vycházejí vstříc hlavně tomuto typu klientů. Mezi business klienty se osvědčily výrazné úpravy letového řádu Českých aerolinií, které více přizpůsobily časy odletů a příletů krátkodobým obchodním cestám. „Obchodní cestující mají díky změnám letového řádu možnost využít více ranních odletů s návratem ještě tentýž den. Nemusejí v dané zemi trávit více času, než je nezbytně nutné,“ vysvětlil viceprezident pro marketing a vývoj produktu Petr Pištělák. Výhodná je také flexibilita nabízených letenek Českých aerolinií.
Na základě podnětů z průzkumu z května 2007 a v souladu s cílem zlepšit služby pro business cestující České aerolinie zavedly hned několik dalších nových služeb. Odbavit se přes internet z pohodlí domova nebo kanceláře mohou obchodníci již od června 2007 a tato služba patří stále k oblíbenějším. Od poloviny října 2008 se mohou cestující odbavit z vybraných hotelů v areálu ruzyňského letiště. Velký zájem projevili zákazníci také o nejnovější službu Českých aerolinií – možnost bezplatné dopravy vozem taxi na ruzyňské letiště z jakéhokoliv místa v Praze po předložení letenky třídy Business Premium. Tuto službu již někdy využilo 40 procent klientů, dalších 20 procent se s ní blíže seznamuje a považuje ji za velmi atraktivní.
Rozšiřováním a zkvalitňováním nabídky České aerolinie reagují na požadavky náročné obchodní klientely, která vysokou kvalitu služeb oceňuje. „Dlouhodobá orientace na obchodní klientelu se ukázala být správným krokem, proto počítáme s úzkým zaměřením na tuto cílovou skupinu i do budoucna,“ dodal Petr Pištělák.
-red-