Výzkum trhu

Češi loni zaplatili za pronájem prostoru pro webové stránky 560 milionů

Celkový objem domácího trhu webhostingem se zvýšil o 11 procent na necelých 200 tisíc pronájmů. Ve srovnání s rokem 2007, kdy nárůst pronájmů dosáhl hodnoty 12 procent, tak došlo v loňském roce k mírnému zpomalení růstu trhu. Podobný trend lze očekávat i letos. Za pronájmy webového prostoru by se mělo v roce 2009 u nás inkasovat více než 600 milionů korun.

Zpomalení růstu domácího webhostingu souvisí v první řadě s nasyceností českého trhu. V posledních měsících loňského roku se také projevilo citelné oslabení poptávky po webových pronájmech, což je pravděpodobně následek přicházející ekonomické krize.

Impulsem pro rychlejší růst webhostingového odvětví tak může být postupný přechod k webovým službám, které budou zprostředkovávat obousměrnou komunikaci a usnadňovat svým uživatelům reálný život. Trend označovaný jako Web 2.0 se začíná výrazněji prosazovat na vyspělejších trzích. Jako příklady nového trendu je možné zmínit stále populárnější sociální virtuální sítě (např. Facebook) nebo poskytování softwaru jako služby prostřednictvím internetu (Software-as-a-Service).

Dlouhodobě nejúspěšnějšími pronajímateli webového prostoru jsou na domácím trhu firmy Active 24 a Internet CZ. Společně spravují téměř polovinu pronájmů webového prostoru v ČR. Ani pořadí na dalších místech se již delší dobu nemění. Na třetím, resp. čtvrtém místě následují společnosti Zoner software a Ignum, pátá je pak společnost Nethost.

Firma HorMart s.r.o. provozující Přehled českého webhostingu na www.hormart.cz se zaměřuje na monitoring trhu internetových služeb. Nově se zabývá propagováním fenoménu Webu 2.0, který by měl přiblížit moderní webové technologie širšímu publiku.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!