Podle zveřejněných údajů Radio Projektu je společnost MEDIA MARKETING SERVICES (MMS) již tradičně nejsilnějším českým rozhlasovým zastupitelstvím. Oproti údajům z minulého čtvrtletí podíl MMS na českém rozhlasovém trhu dokonce dále mírně vzrostl, a to na 37,7 %.
Ve srovnání s daty z minulého Radio Projektu tak počet posluchačů, které týdně osloví zadavatelé reklamy na rozhlasových stanicích, jež do portfolia MMS patří, stoupl o 93 tisíc a činí 4,675 milionu lidí. Denní poslechovost 55 stanic v portfoliu MMS dosáhla 2,697 milionu posluchačů, což je ve srovnání s posledním průzkumem nárůst o 92 tisíc.
„Výsledky MMS v nejnovějším Radio Projektu potvrzují rozložení sil na českém rozhlasovém trhu a jsou dobrou zprávou nejen pro nás, ale i pro inzerenty využívající některý z našich produktů,“ komentuje zveřejněná čísla Petr Lágner, obchodní ředitel MMS. „Odrážejí úspěch a oblíbenost rozhlasových stanic, které MMS obchodně zastupuje. Nás samozřejmě dvojnásob těší, že na nárůstu poslechovosti se významně podílela i rádia, která nejen zastupujeme, ale která stejně jako MMS vlastnicky patří do skupiny Media Bohemia,“ dodal P. Lágner.
Nárůst poslechovosti i podílu na trhu zaznamenala jak Hitrádia, tak Fajn radia. Rodině Hitrádií s týdenní poslechovostí 1,328 milionu patří podíl na trhu 7,2 %, o celkový růst této rodiny rádií se zasloužily především stanice Hitrádio FM Plus, Hitrádio Orion, Hitrádio Apollo a Hitrádio Magic, jejichž týdenní poslechovost rostla dvoucifernými čísly.
Fajn radia, stanice zaměřené na nejmladší skupiny posluchačů, poslouchá týdně více než 400 tisíc lidí a jejich share činí 2,3 %. Nejvíce si z těchto rádií polepšilo Fajn radio Agara, kterému přibylo 13 tisíc posluchačů týdně, a Fajn North Music, které poslouchá každý týden více než 120 tisíc lidí.
Rodina rádií Blaník kolem nejsilnějšího českého regionálního rádia si týdně polepšila o 44 tisíc posluchačů a patří jí podíl na trhu 8,6 %. Samotné Rádio Blaník poslouchá týdně tři čtvrtě milionu lidí.
-red-