Prestižní ocenění TOP Retailer, cenu pro řetězec nejlépe hodnocený zákazníky, kterou na základě reprezentativního průzkumu každoročně uděluje společnost INCOMA Research, obdrželo za rok 2008/2009 Tesco. Výzkum Shopping Monitor podle zákaznického hodnocení různých kritérií obchodů potvrdil přední pozici hypermarketů Tesco na českém trhu, zejména co se týká šíře sortimentu, kvality a čerstvosti zboží a nákupního prostředí. Cenu dnes převzal Philip James Clarke, CEO Tesco Stores ČR, a.s., v rámci slavnostního večera letošního Retail Summitu.
„Ocenění si velmi vážíme. Zákazníci, kteří jsou pro nás na prvním místě, potvrzují, že naše obchody nabízejí skutečně to, co si přejí. Naše základní poslání nabízet široký sortiment kvalitních produktů za výhodné ceny v příjemném prostředí se ukázalo jako správné,“ řekl Philip J. Clarke a dodal: „Zejména bych chtěl poděkovat všem našim zaměstnancům, kterým toto ocenění právem patří.“
V průzkumu společnosti INCOMA Research s názvem Shopping Monitor zákazníci hodnotí obchodníky podle pěti kritérií – šíře sortimentu, cen, čerstvosti a kvality zboží, prostředí obchodu a ochoty a kvality personálu. Vítěz, který ze součtu hodnocení jednotlivých kategorií, vyjde nejlépe, je oceněn v příslušné kategorii titulem TOP Retailer. Na letošním Retail Summitu získaly první cenu v kategorii zákazníky nejlépe hodnocený řetězec hypermarkety Tesco.
Pro Tesco jsou zákazníci a jejich potřeby a spokojenost na prvním místě. Čas věnovaný nakupování v Tescu by měl být vždy příjemně stráveným a provázeným pocitem spokojenosti. K tomu jsou důležité nejen široký sortiment až 60 000 položek zboží, ale i milá a ochotná obsluha u pokladen a na ploše obchodu. Dalšími předpoklady jsou snadná dostupnost obchodů pro všechny a především výhodné ceny.
Cílem cenové politiky Tesco je nabídnout nejnižší ceny v daném městě. Toho dosahuje díky dennímu srovnávání cen vybraných položek a týdennímu srovnávání cen deseti tisíc položek s konkurencí. Tesco do snižovaní cen a akčních nabídek tak, aby vyšlo vstříc zákazníkům, investuje desítky milionů korun. „Mnoho zákazníků oceňuje Tesco Výhodný nákup a Tesco Standard. Proto neustále rozšiřujeme sortiment maloobchodních značek, každoročně zhruba o třetinu. Zákazníci mohou v současné době vybírat z celkem 648 výrobků značky Tesco Výhodný nákup a 1 897 výrobků značky Tesco Standard. Ceny výrobků Tesco Výhodný nákup dosahují úrovně diskontních nebo i nižších cen a Tesco Standard je nejméně o patnáct procent levnější než srovnatelné značkové zboží,“ vysvětluje P. J. Clarke.
V loňském roce Tesco otevřelo celkem osmnáct nových obchodů, z toho sedm hypermarketů, sedm supermarketů, čtyři expres prodejny a čtyři čerpací stanice. Díky tomu nejen přiblížilo prodejny Tesco dalším zákazníkům, ale zároveň vytvořilo 980 pracovních míst, která přispěla k tomu, že Tesco je s počtem 13 700 jedním z největších soukromých zaměstnavatelů v ČR. V organickém růstu bude společnost pokračovat i letos a nabídne lidem stovky nových pracovních pozic.
Tesco bylo za svou práci pro zákazníky i za svůj přístup k zaměstnancům už v minulosti oceněno řadou cen, a to jak odborníky, tak širokou laickou veřejností. V letech 2003, 2004, 2006 a 2007 bylo v soutěži GE Money Multiservis vyhodnoceno jako Obchodník roku a drží také titul Profesionál roku 2007 a Hypermarket roku za léta 2003, 2004, 2006 a 2008.
Významnou cenu obdržela společnost v loňském roce za svůj pozitivní přístup k životnímu prostředí. Za energeticky šetrný obchod v Žatci bylo Tesco oceněno cenou Energy Globe Award v kategorii Země.
Ocenění dostalo Tesco i za příkladnou péči a přístup ke svým zaměstnancům, a to v soutěži Stej-ná šance – Zaměstnavatel roku 2008, která je určena firmám zaměstnávajícím sociálně či zdravotně znevýhodněné osoby. Společnost svým zaměstnancům poskytuje zaměstnanecké kurzy a školení, příležitost pro kariérní růst a speciální programy pro absolventy středních a vysokých škol. V roce 2005 bylo Tesco také ohodnoceno v soutěži Personální projekt 2005.
-red-