Skandia Rakousko vstupuje založením své pobočky v České republice na trh ve střední a východní Evropě. Středem pozornosti je v první řadě zejména inovativní koncepce investic Skandia Life Time. Kromě vstupu na český trh zakládá tato společnost i pobočku v Budapešti.
„Pro nás začíná rok 2009 slavnostně: otevřeli jsme naše kanceláře v Praze a Budapešti a s naší nabídkou nových investičních příležitostí jako Life Time jsme zahájili činnost v zemích střední a východní Evropy“, říká Mgr. Hermann Schrögenauer, předseda představenstva společnosti Skandia. „Už dlouho monitorujeme situaci ve střední a východní Evropě a vidíme v době zvyšující se životní úrovně zajímavý potenciál pro životní pojištění vázané na investiční fondy. Nestavíme však na prodeji přes hranice – náš recept na úspěch spočívá v globálním know-how spojeném s lokálním působením“.
Skandia Rakousko bude držet otěže pevně v rukou a řídit proces zavádění. „V rámci skupiny Old Mutual jsme považováni za příklad „Best Practice“, je potěšen pan Schrögenauer ze způsobu, jakým společnost vstoupila na trh. Vídeňský tým vyvíjí produkty pro sousední státy a přizpůsobuje je jejich daňovým a právním předpisům. Kromě inovací produktů řídí osvědčený tým z Rakouska rovněž marketing. „Naším cílem je podporovat naše hlavní produkty jako Life Time a jejich prodej. Očekáváme podobný vývoj jako v Rakousku a chceme i v Česku a Maďarsku patřit k lídrům trhu“, uvádí Schrögenauer.
Hlavní pozornost se zaměřuje k produktu Skandia Life Time, který nové pobočky nabízí od začátku ledna. „Na trzích ve střední a východní Evropě nastal ten pravý čas: lidé si začali uvědomovat, že státem poskytované důchodové zabezpečení jim s velkou pravděpodobností ve stáří nebude stačit, a aktivně se zajímají o pružné a transparentní investiční možnosti, kterých trh v tuto chvíli tolik neposkytuje“, zní hodnocení Hermanna Schrögenauera. Skandia Life Time nabízí možnost pružného pozastavení splátek, mimořádných vkladů a výběrů nebo změny investičních fondů či konceptů. „Faktory jako vzdělání, sňatek či nabytí majetku mohou zatížit dlouhodobě orientovanou investiční strategii – proto stavíme do popředí flexibilitu“, říká Schrögenauer. Tato stěžejní myšlenka oslovila rakouský trh: od svého zavedení na podzim roku 2007 je Skandia Life Time v Rakousku jedničkou mezi produkty životního pojištění vázaného na investiční fondy. Zvýšení počtu nových zákazníků o 30 procent v porovnání s předchozím rokem je jasný signál, že zákazníci i v roce finanční krize důvěřují společnosti Skandia. „V oblasti produktů je Skandia Rakousko synonymem inovace a pružnosti – tedy výhoda, která v Maďarsku a Česku nachází zvlášť dobrou odezvu u všech věkových kategorií“, říká Schrögenauer.
Country managerem české pobočky se stal Alan Vaněk (42), který působil od roku 1990 v bankovním sektoru jako Sales Manager u HYPO Bank, Hypovereinsbank a CitiBank. V roce 2004 přestoupil do oblasti životního pojištění a od roku 2006 působil ve Skandia Lebensversicherungs AG v Berlíně.
Rakouský recept na úspěch „Nezávislost v prodeji“ je alfou a omegou i u nových poboček. Poradenství a prodej firemních produktů probíhá výlučně prostřednictvím nezávislých poradců, jako jsou pojišťovací makléři a agenti, majetkoví poradci a banky. „Zejména v prodeji a službách je nutné přesně znát lokální podmínky – proto jsme opravdu rádi, že jsme v osobě Alana Vaňka na pozici Country Managera získali specialistu ve svém oboru“, říká Schrögenauer.
-red-