Německý maloobchodní řetězec Tegut získal Cenu za udržitelnost 2008 a v této oblasti již dlouho v německém maloobchodu udává směr vývoje. Zástupce společnosti Tegut představí firemní strategii účastníkům konferenci Bio Summit 2009 v březnu v Praze.
Společnost Tegut získala cenu za „důsledné a široce uplatňované principy udržitelnosti v celém podnikatelském řetězci od produkce až po konečné zákazníky“. Partnery Tegut jsou zemědělci podél řeky Rýna v Hesensku, Durynsku a Horních Frankách. Společnost Tegut přispívá nákupem masa a dalších zemědělských produktů k zajištění rodinných farem a napomáhá tím k udržitelnému obhospodařování krajiny v biosferické rezervaci Rýna. V oblasti maloobchodu s potravinami udává společnost Tegut v tomto ohledu směr již dlouho. Udržitelné podnikání je totiž u společnosti Tegut běžnou praxí již desítky let. Mnohem dříve než ostatní němečtí maloobchodníci zařadil Tegut do svého sortimentu biopotraviny a produkty z fair trade. V řadě ze svých 305 prodejen počet biopotravin dosahuje 3 000 a velká část z nich pochází od respektovaných svazů jako Demeter, Bioland nebo Naturland. Vlastní pekárna „herzberger Bäckerei“ peče výlučně z biomouky, minerální vody čerpá firma z vlastních pramenů a také vlastní masna „kff“ vyrábí biopotraviny. Podnikovou politikou je podporovat biopotraviny a regionální výrobky.
Patronem Ceny za udržitelnost je německý prezident Horst Köhler. Cena za udržitelnost byla vytvořena s cílem zhodnotit aktuální stav vývoje udržitelnosti v Německu a povzbudit firmy k přijetí ekologické a sociální odpovědnosti identifikací s příkladnými modely.
Zástupce společnosti Tegut vystoupí dne 25. března 2009 na konferenci Bio Summit 2009 v Praze a osobně představí jejím účastníkům firemní strategii. Na tomto ročníku konference se kromě poznatků z výroby, marketingu a prodeje biopotravin v obchodní síti poprvé objeví téma využití bioproduktů v gastronomii, jehož přesvědčivým důkazem bude menu Bio Galavečera, který na konferenci naváže.
Konference je určena pro top management maloobchodních řetězců, nezávislého maloobchodu, specializovaných bioprodejen, provozoven restauračního i institucionálního stravování, hotelů, současných či potenciálních výrobců biopotravin, a další zájemce o problematiku biopotravin z řad zástupců médií, reklamních, výzkumných a servisních agentur, asociací či státních institucí.
Generálním partnerem Bio Summitu 2009 je společnost Billa a United Bakeries, organizátory společnosti Blue Events a Green Marketing.
-red-