Více než deset milionů zákazníků vloni zavítalo za nákupy do Obchodního centra Letňany. Pro představu – to je, jako kdyby do Letňan přijel nakupovat alespoň jednou za rok každý občan České republiky. Zákazníci jezdí do Letňan především za nákupy v hypermarketu Tesco a v obchodech s módou. V obchodním centru stráví při jednom nákupu průměrně hodinu a půl.
„Návštěvnost Obchodního centra Letňany každoročně vzrůstá. Loňských více než deset milionů zákazníků představuje meziročně přibližně sedmiprocentní nárůst a ve srovnání s rokem 2006 přibližně nárůst o čtrnáct procent,“ říká marketingová manažerka OC Letňany Jana Turková.
Letňanské obchodní centrum je každoročně od svého otevření v roce 1999 stále oblíbenější, pro tři čtvrtiny zákazníků centra jsou Letňany hlavním nákupním místem. Centrum v blízkosti nedávno otevřené stanice metra mají v oblibě zejména mladí lidé mezi patnácti až pětatřiceti lety. „Více než polovinu zákazníků tvoří rodiny s dětmi, třetinu představují mladé páry,“ vysvětluje Jana Turková. Kromě hypermarketu Tesco, kam směřuje nejvíce nakupujících, navštěvují lidé nejčastěji obchody s módou a specializované obchody s elektronikou a se sportovním oblečením a vybavením.
Zhruba tři čtvrtiny zákazníků letňanského obchodního centra tvoří obyvatelé hlavního města a čtvrtinu mimopražští. Za nákupy přijíždí 54 % lidí městskou hromadnou dopravou a bezplatnými OCL a Tesco autobusy nebo dochází pěšky z přilehlého okolí a 46 % přijíždí autem. MHD a speciální autobusy využívají návštěvníci více během týdne, o víkendu pak přijíždí více zákazníků autem.
-red-