Marketing

Na jakých principech je postaven marketing úspěšných firem

Marketing každé firmy je originální, neopakovatelný příběh. Rodí se a vzniká v těžkých porodních bolestech“ v hlavách manažerů, kteří mají hlavní úkol jej aktivně představit celému světu. Marketing je ve všem kolem nás, potkáte-li zajímavého člověka je to příležitost, plížící se rodinná krize je ohrožení… Je v tom kouzlo i prokletí mnoha osudů. Neznám větší kreativitu a odvahu než člověka, který stojí na prahu podnikání a vkládá do svého počínání veškeré naděje, síly a peníze.

Úspěšně firmy věří, že marketingově myslet, znamená myslet chytře, znamená myslet hlavou zákazníka. Základní dvě roviny marketingového myšlení jsou pohled zákazníka na produkt (výrobek, službu) a míra aktivní komunikace.

Odpovědný manažer si musí položit otázku:

  • Na čem bude postaven náš marketing 2009?
  • Čím překvapíme své zákazníky?
  • S jakou inovací přijdeme?
  • Budeme to my, kdo jim vyrazí dech zajímavou myšlenkou, nebo nás předběhne konkurence?

Čertík pokušitel okamžitě podsouvá otázku: „Vyplatí se nám změna? Obzvlášť když náš business vlastně funguje docela dobře.“
Anděl marketingu oponuje: „Nenastal už čas brát zákazníky vážně?“
Jeho výzva je jasná, sestupte s trůnu své zaslepenosti a ponořte se do hlubin duše svého zákazníka. Úspěšné firmy nikdy nepřestávají sázet na inovace řízené zákazníkem.

Úspěšné firmy znají a hlídají svá rizika. Ví v čem je Achillova pata jejich počínání. Neustále pracují na snížení dopadů těchto slabin.
Největším nepřítelem marketingu je povrchnost, zjednodušování, univerzálnost, stereotyp, nuda, opsané modely.

  1. Manažeři úspěšných firem jsou obezřetní, zvažují, počítají (přece jde o peníze, které budou muset investovat), ale nakonec se v relativně krátkém čase rozhodnou. Jejich odvaha udělat změnu je silnější než strach z neúspěchu.
  2. Manažeři úspěšných firem dělají ze svých zákazníků obchodní partnery. Ví totiž, že zákazníci jsou jako porota v anglosaském právním stylu – říkají vinen nevinen. Poslechnou si všechny pro a proti, srovnají naše slova (sliby, reklamní slogany) a naše činy a kupují nebo odcházejí.
  3. Manažeři úspěšných firem nemají čas na nostalgii. V minulosti se skrývá pouze zdroj poučení se z chyb, ale nic více. Zákon změny říká: naše včerejší kroky nepředurčují dnes (respektive zítra) stejný výsledek, jaký vyvolaly včera.

Z toho všeho mě vyplývá jediný závěr:

Úspěšné firmy jsou neustále v pohybu, nikdy se nezastavují.
Příčinou tohoto pohybu jsou změny, kterými procházejí zákazníci a jejich potřeby. Nestačí jen dobrá víra a předsevzetí jít do všeho s maximálním nasazením.
Vždyť „čekárny“ exekutorských úřadů jsou plné lidí, kteří se ptají: „Proč? Vždyť jsme do toho svého počínání dali všechen svůj čas, peníze a nasazení.“
To nestačí, klíčové je dělat správné věci . A k tomu vede cesta reinkarnace do těla zákazníka. Přeji všem, aby se tento těžký proces podařil.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!