16 % populace je ve věku 50-60 let. Jsou to lidé finančně zabezpečení, s jasnými prioritami, většinou bez závazků, se spoustou volného času a chutí užívat si života. Co jim dokážete nabídnout? Lepidlo na zubní protézu, bačkory a kněze nebo poznávací výlet do ciziny, kvalitní potraviny a spotřebiče?
Tito lidé; tzv. generace obrodného procesu a pro lepší identifikaci narozeni v rozmezí 1943-1951; jsou dnes sice prarodiči, ale plně aktivními a s radostí využívají všech možností dnešní společnosti. Milují cestování, a plní si tak sny z mládí. Svým blízkým chtějí dopřát to nejlepší – svým vnoučatům kvalitní hračky, oblečení a vybavení typu kočárky, kolo, lyže. Na sebe zdaleka tolik nehledí – své oblečení a kosmetiku lehce odbývají, naopak si dávají záležet na jídle. Chtějí maximálně kvalitní, avšak nikoli předražené pouze kvůli nálepce bio. Mohou si dovolit zrekonstruovat byt nebo dům – jejich děti mají vlastní domovy a oni se mohou věnovat sami sobě. Avšak nemají rádi okázalý luxus – raději si dopřejí drobné potěšení každý den. Nepotřebují nejnovější hi-tech, chtějí, aby elektronika a bílá technika vydržela. Design rozhodně není na prvním místě. Heslem je kvalita a spolehlivost.
Co na ně platí? Akce a výhodný nákup, kvalita za rozumnou cenu a záruka spolehlivosti. Značky pro ně nejsou důležité – pokud se na ně nespoléhají jako na prověřené nositele dlouhé životnosti a bezproblémového fungování. Nevěří, že dostanou něco zadarmo – ostatně si sami museli v životě vše vybojovat.
Tato generace není generace individualistů. Selhávají principy, které fungují u mladé generace. Pro tuto skupinu je důležitá jejich rodina a přátelé – a jejich sociální obraz. Sami se chtějí vidět jako moudří, zkušení rádci, kterým nechybí humor a nadhled. Ve své profesi se vidí jako profesionálové, specialisté se seniorními zkušenostmi. Jejich ideálem je vzdělaný, upravený, usměvavý a bezstarostný prarodič s laskavým úsměvem. Myslí si, že vědí, co je pro ně nejlepší. A vy jim můžete poradit.