Reklama

Mateřské školy dostaly dalších 52 speciálních dětských počítačů

Společnost IBM ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky darovala v říjnu dalších 52 počítačových stanic KidSmart Early Learning Center do vybraných mateřských škol v Plzni, Praze, Brně, Roudnici nad Labem a Novém Strašecí v rámci celosvětové iniciativy KidSmart Early Learning Programme. Tento program určený pro děti ve věku 3-7 let si klade za cíl podporovat učitele, děti i rodiče k integraci informačních a počítačových technologií do výuky a zároveň vštěpovat předškolákům hravou formou základy počítačové gramotnosti. Speciální softwarové programy, kterými jsou počítače vybaveny, napomáhají rozvíjet znalost jazyka, matematiky, vědy a humanitních oborů.

„KidSmart Early Learning Programme již několik let obohacuje a rozšiřuje předškolní výuku. Děti tak získávají znalosti a dovednosti potřebné pro uplatnění v dnešní informační společnosti,“ uvádí ministr školství Ondřej Liška.

Počítačové stanice pro mateřské školy v Plzni předala IBM Magistrátu města Plzně, který prostřednictvím své příspěvkové organizace Správa informačních technologií města Plzně zajistil jejich distribuci a uvedení do provozu ve všech 44 předškolních zařízeních. Distribuci do dalších mateřských škol zajistili dobrovolníci z řad zaměstnanců IBM, kteří také dohlížejí na správné využití těchto počítačových stanic v dané školce. Tímto krokem byla završena již 4. fáze iniciativy KidSmart Early Learning Programme, která se řadí mezi jednu z mnoha aktivit IBM v oblasti podpory vzdělávání v České republice. Do dnešního dne darovala IBM již 315 dětských počítačových stanic celkem 195 mateřským školám ve všech krajích České republiky.

„Plzeňské mateřské školy mají díky projektu KidSmart Early Learning Programme společnosti IBM možnost zapojit do svých vzdělávacích programů informačně-komunikační technologie, které tak významně rozšíří spektrum vzdělávacích metod v těchto předškolních zařízeních. Děti tak budou lépe připraveni na nástup do základní školy a získají i nové vědomosti a dovednosti,“ uvedl primátor města Plzně Ing. Pavel Rödl.

Počítačové programy jsou jednoduché na ovládání. Úkoly a jejich řešení se systematicky neopakují, děti tedy musí hledat kreativní řešení pokaždé, kdy usednou k počítači. Počítačové pracoviště je ergonomicky přizpůsobené dětem v předškolním věku a splňuje veškeré psychohygienické normy. Sestavu tvoří barevný plastový domeček, ve kterém je uzavřen počítač i veškerá další technika a sedátko pro dvě děti. Samozřejmostí je i dětská myš.

Programové vybavení se skládá z šesti oddílů, z nichž každý přispívá k rozvoji odlišných schopností a dovedností. Vede děti k rozvoji logického myšlení a časové a prostorové představivosti, stejně jako procvičuje základní matematické dovednosti. Přispívá k rozvoji jazykového vyjadřování (např. oddíl Pojďme natočit film, Dubový rybníček, Hančin dům místa a času). Podporuje představivost, tvořivost a umožňuje experimentování a rozšiřuje znalosti dětí o přírodě a o světě kolem nich (Dubový rybníček, Raketa). Na základě výzkumů, které byly prováděny v mnoha zemích, děti pracují lépe, pokud u počítače nesedí samy, ale ve dvojicích nebo trojicích. Jejich vzájemná spolupráce při práci s počítačem vzrůstá a upevňuje se. Po instalaci těchto počítačových pracovišť roste u dětí i motivace k výuce a všeobecně mají tendenci vytrvat při řešení problémů delší dobu než při použití jiných médií.

Mateřské školy, kterým jsou KidSmart Early Learning Centres poskytovány, jsou vytipovány ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a předpokladem je aktivní zapojení rodičů a pedagogů. Ti musí ovládat základy práce s počítačem a zúčastnit se úvodního zaškolení, během kterého se s celým programem komplexně seznámí. Pro zapojení mateřské školy do programu je také důležité zařazení dětí ze sociálně znevýhodněných rodin, popř. dětí se speciálními nároky na vzdělávání.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!