Uživatelé internetu mají společnou stížnost: Při prohlížení internetových stránek jim nejvíce vadí jejich nepřehlednost. Tento závěr vyplývá z nedávno dokončeného průzkumu „Jak lidé vybírají na internetu a co jim vadí při nakupování“.
Nejžádanějšími charakteristikami dobrých internetových stránek jsou v pořadí důležitosti: 1. srozumitelnost a přehlednost stránek, 2. podrobný popis nabídky se všemi detaily, 3. rychlost dodání.
Jak vysvětluje marketingový poradce Pavel Řehulka, autor průzkumu, „pokud návštěvník nenajde hledanou informaci během několika sekund, tj. jedním nebo dvěma kliknutími, raději stránku zavře a pustí se do zcela nového hledání“.
Pro provozovatele stránek to má překvapivé důsledky:
„Mnoho firem platí desítky či stovky tisíc korun měsíčně, aby na své stránky přivedly návštěvníky. Potom je ale během pár sekund zase ztratí, protože u nich návštěvníci nenajdou to, co hledají. Taková reklama je tedy jen zbytečným vyhazováním peněz,“ doplňuje Pavel Řehulka.
Návštěvníci internetu si cení také bezplatného přístupu k praktickým informacím, možnosti osobního či telefonického kontaktu a celkové důvěryhodnosti prezentace.
Pavel Řehulka k tomu dodává: „Chtějí-li majitelé stránek vytvořit ze své prezentace skutečný magnet na zákazníky, musejí se vžít do pozice návštěvníka. Co hledá? Co mu chybí? Následné úpravy stránek jsou mnohdy nenáročné, ale mnohonásobně zvyšují spokojenost návštěvníků a v důsledku i samotných majitelů.“
-red-