Nejnovější kniha jednoho z nejvýznamnějších světových myslitelů a poradců v oboru managementu dokládá, že hlavním zdrojem dlouhodobého podnikatelského úspěchu mohou být dnes i napříště jen inovace managementu – nové způsoby mobilizování lidského potenciálu, alokování zdrojů a tvorby strategií. Protože většina firem organizovaný proces radikálních inovací managementu postrádá, Hamel – s využitím případových studií inovačních přístupů několika pozoruhodně úspěšných firem (W. L. Gore & Associates, Best Buy, Whole Foods Market, Google, IBM, Rite-Solutions, Procter & Gamble, Whirlpool, GE, Toyota, Visa atd.) – ukazuje, jak se zbavit starých, tradičních dogmat a jak změnit vaši firmu v inovátora managementu, a zajistit jí tak dlouhodobou prosperitu. Co je skutečným zdrojem dlouhodobého podnikatelského úspěchu? Není to provozní excelence a nejsou to ani nové podnikatelské modely, jsou to inovace managementu – nové způsoby mobilizování lidského potenciálu, alokování zdrojů a tvorby strategií, říká Gary Hamel, jeden z nejvýznamnějších světových myslitelů a poradců v oboru managementu, ve své nejnovější knize Budoucnost managementu.
Některé z firem – včetně společností General Electric, Procter & Gamble, Toyota nebo Visa – v minulosti dosáhly díky průlomovým inovacím „technologie managementu“ nových úrovní výkonnosti a vytvořily si dlouhodobou konkurenční výhodu. Většina firem na světě však organizovaný proces tvorby a implementace radikálních inovací postrádá.
Organizace dnes potřebují odvážné inovace více než kdykoli v minulosti. Nynější modely managementu – soustřeďující se na udržování kontroly a na efektivnost – ve světě, v němž o podnikatelském úspěchu rozhodují přizpůsobivost, představivost, tvořivost a vášnivé zaujetí, již prostě nestačí.
Ve své dosud nejprovokativnější, nejpodnětnější knize si Gary Hamel bere na mušku tradiční „prověřená“ přesvědčení a kanonické „články víry“ moderního managementu, jež firmám jednadvacátého století znemožňují překonávat nové překážky, zdolávat nové výzvy.
Kniha Budoucnost managementu zároveň přináší velké množství případových studií a příkladů inovačních přístupů pozoruhodně úspěšných firem (Best Buy, General Electric, Google, W. L. Gore & Associates, IBM, Procter & Gamble, Rite-Solutions, Semco, Toyota, Visa, Whirlpool, Whole Foods Market atd.), které stará dogmata managementu dokázaly překonat a sklízejí za to zaslouženou odměnu.
Naznačuje některé z dalších možných směrů, jimiž se musí ubírat ty organizace, které se chtějí proměnit v inovátory managementu – které se chtějí zbavit pout minulosti a „pravověrných“ přístupů v managementu, jež omezují tvořivé myšlení, načrtává i zásady, kterými se řídí utváření nového „genomu“ managementu, resp. „managementu 2.0“, a uvádí mnoho inspirativních postřehů a poznatků z „periférie“, z praxe „pozitivních deviantů“ čili organizací, jejichž manažerské postupy jsou sice neobvyklé a „výstřední“, avšak nesmírně účinné.
Vše totiž nasvědčuje tomu, že úspěšnými organizacemi zítřka budou ty, které již dnes začínají vytvářet budoucnost managementu.
Gary Hamel je hostujícím profesorem strategického a mezinárodního managementu na London Business School, spoluzakladatelem mezinárodní poradenské společnosti Strategos a ředitelem konsorcia Management Innovation Lab. Je autorem knihy Leading the Revolution a (s C. K. Prahaladem) spoluautorem knihy Competing for the Future, dvou „přelomových“ knih, které se svého času objevily na všech žebříčcích bestsellerů manažerské literatury. Napsal rovněž řadu článků pro Harvard Business Review, Wall Street Journal, Financial Times a další významná ekonomická a podnikatelská periodika. Žije v Severní Karolíně.
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.
Gary Hamel: Budoucnost managementu
váz., 165 x 235 mm, 248 str.,
doporučená cena 460 Kč, obj. číslo 0819, ISBN 978-80-7261-188-1