Společnost Opinion Window provedla v létě průzkum nákupních zvyklostí mezi zákazníky prvního outletového centra Fashion Arena v Praze. O tom, že kouzlo slev outletu objevili i čeští spotřebitelé, svědčí mj. údaj, že plných 61 % respondentů se do Fashion Areny již opakovaně vrátilo za výhodnými nákupy, téměř třetina dotázaných dokonce pětkrát za posledního půlroku, a že 90% návštěvníků doporučí návštěvu Fashion Areny svým známým. Ostatně sílu slova jakožto marketingového nástroje dokazuje i 40% respondentů, kteří přijeli do centra na základě doporučení svých přátel či rodinných příslušníků. Spokojenost se odráží i ve výši průměrné útraty za jednu návštěvu, která se v létě zvýšila o více než 13 % oproti předvánočnímu období. Nadále pak platí další zajímavost – ve Fashion Areně co do výšky průměrné útraty předčí muži ženy cca o tři sta korun!
Fashion Arena Outlet Center, první outletové centrum v Praze, přivítalo počátkem srpna, tedy necelých osm měsíců po otevření již milion zákazníků.
Fashion Arena Outlet Center garantuje zákazníkům minimálně 30% slevy oproti klasickým obchodům, a to na veškeré zboží a každý den v roce. A lidé se za těmito výhodnými nákupy naučili vracet, téměř třetina ze všech dotázaných v průzkumu agentury Opinion Window (27%) byla Ve Fashion Areně za posledních šest měsíců dokonce minimálně 5krát. Nakupovat jezdí „ve skupinkách“, nejčastěji tříčlenných (85% dotázaných), ať už s partnerem, kamarádkou, sousedem či s dětmi. Polovina zákazníků přijela do outletového centra za koupí konkrétní věci, zejména tedy obyvatelé Prahy, což je podstatný rozdíl oproti průzkumu z loňského roku, kdy zákazníci z 61% navštěvovali Fashion Arenu pouze ze zvědavosti.
Obliba prvního pražského outletového centra nekončí s hranicemi Prahy, ale je mnohem vyšší i mezi obyvateli Středních Čech. „To potvrzuje naši zkušenost z jiných zemí, že do outletového centra lidé jezdí cíleně, za výhodnými nákupy a v takovém případě jsou zákazníci ochotni cestovat i déle. Zatímco u běžných obchodů si vybírají nákupní centra v dosahu do 15 minut, do outletového centra jsou ochotni cestovat až 1,5-2 hodiny,“ potvrzuje Iva Janovská, Marketing Manager Fashion Arena Outlet Center.
Fashion Arena Outlet Center si své pozice drží i v období sezónních výprodejů, které je pro outletový obchod kritické, protože se dostává do přímé cenové konkurence s nabídkou klasických obchodů. Ostatně to svým způsobem potvrdil i průzkum Opinion Window, podle něhož ve srovnání s předvánočním obdobím stoupla v létě výška průměrné útraty za jednu návštěvu oproti loňskému listopadu bezmála o tři sta korun. Těmi, kdo ve Fashion Areně v průměru více utrácejí, jsou pak stále muži, jejich průměrná výše útraty je skoro o tři sta korun vyšší než u žen.
„V našem outletovém centru jsou zastoupeny především značky, které jsou u českého zákazníka oblíbené a se kterými má pozitivní zkušenost. Výběru jsme věnovali a stále věnujeme velkou pozornost. Na českém trhu etablované značky jsou tak pro naše outletové centrum ideálním partnerem a náš poslední průzkum toto opět potvrdil. 60% zákazníků nalezlo ve Fashion Areně všechny nebo téměř všechny své oblíbené značky a 90% návštěvníků odchází z Fashion Areny spokojeno a doporučilo by Fashion Arenu svým známým a příbuzným. Taková doporučení jsou pro nás tím největším oceněním,“ říká Iva Janovská, Marketing Manager Fashion Arena Outlet Center.
Nabídku na českém trhu zavedených a osvědčených značek doplňuje Fashion Arena obchody přímých výrobců, kteří běžně vyrábějí kolekce pro ty nejznámější světové značky. Tito výrobci jsou schopni, pod zdánlivě neznámou značkou, prodávat zboží nejvyšší kvality, z prvotřídních materiálů a prvotřídně zpracované, ale za ceny, které jsou naše peněženky schopné bez větších problémů akceptovat. „Tyto skryté „poklady“ musí návštěvník Fashion Areny Outlet Center nejprve objevit, ale prodejní výsledky potvrzují, že se tak skutečně děje. Proto ve Fashion Areně stojí za to, pozorně se prohlédnout i obchody, jejichž značka vám na první pohled nic neříká,“ doporučuje Iva Janovská.
Počet obchodů ve Fashion Arena Outlet Center se neustále zvyšuje, během července přibyl např. Mexx a Ecco a své obchody zde plánují otevřít i další mezinárodní značky. S trvale výhodnými cenami, které jsou po celý rok minimálně o 30 až 70 procent nižší než v klasických obchodech, se v prvním outletovém centru v Praze již prodávají módní značky oblečení, obuvi či kabelek, jako je např. Bushman, Lee Wrangler, Levi Strauss & Co., Mango Outlet, Pietro Filipi, OP Prostějov Profashion, Salamander, Samsonite. Sportovní nadšenci zde najdou adidas, Alpine Pro, Hi-Tec, Nike Factory Store, Puma, Reebok či Umbro a nejen kuchyň si lze vybavit třeba pánvemi Tefal ve zdejším Home&Cook.