Komunikační agentura MARCO/BBN připravila pro svého nového klienta společnost INTELEK re-design corporate identity produktové značky SIGNAMAX. Nyní pracuje na nových projektech pro značky SOLARIX a ATRACK.
Na základě vyhraného tendru na re-design corporate identity odstartovala v březnu spolupráce komunikační agentury MARCO/BBN a společnosti INTELEK zabývající se komponenty datových a telekomunikačních sítí. Prvními realizovanými kroky byla analýza konkurence a stanovení zásad komunikace pro pět produktových skupin SIGNAMAX. Společné kreativní meetingy vedly k vytvoření základních produktových konceptů a vytvoření značek/piktogramů pro tyto produktové skupiny. Vytvoření corporate identity manuálu a následná implementace re-designu značky SIGNAMAX byla vrcholem této spolupráce. V současné době probíhá aplikace zásad CI manuálu do dalších platforem (webdesign), a projekt na unikátní měření účinnosti bannerových internetových kampaní. Důležitým faktorem spolupráce byla i reklamní kampaň SIGNAMAX určená pro polský a italský trh, ve které mohla agentura MARCO/BBN zužitkovat potenciál jedné z největších nezávislých marketingových sítí na světě – BBN.
Martin Měřínský, Brand manager společnosti INTELEK
Co znamená název MARCO/BBN? (aneb jak dobře znáte svoji agenturu)
Mám za to, že MARCO vychází ze jména zakladatele, pana Pavla Marka. BBN znamená, že je agentura součástí mezinárodního společenství Business Branding Network, sdružující významné reklamní agentury v dané zemi. Aktuálně má BBN přes 29 poboček po celém světě a MARCO je jejich klíčovou pobočkou nejen pro Českou Republiku, ale také hlavní agenturou pro region východní Evropy.
Proč jste se rozhodli pro MARCO/BBN?
MARCO vyšla jako vítěz výběrového řízení na tvorbu nového CI značky SIGNAMAX. Zároveň nás oslovila svými referencemi, profesionálním přístupem a také spojením s BBN, které je pro nás potenciálním benefitem vzájemné mezinárodní spolupráce.
Do jakých zemí chcete expandovat?
Aktuálně jsme aktivní na mnoha trzích Evropy, Afriky a středního východu. Rozvíjíme úzkou spolupráci s partnery v Itálii, Rumunsku, Spojených arabských emirátech nebo například v Polsku, kde se nám postupně daří stabilizovat naší partnerskou pobočku.
Kdybyste měl stručně formulovat hlavní přednosti MARCO/BBN, co by to bylo?
Profesionální přístup, precizní práce, kreativní nápady, kvalitní dialog při řešení obtížných situací, velká znalostní báze vycházející z let zkušeností, vcelku malá fluktuace zaměstnanců, a potenciál konzultací s BBN zahraničními partnery, které jsou velmi důležité pro plánování mezinárodních kampaní.
Kdo přišel s nápadem vizuálu?
Při plánování obměny vizuálu a přípravě výběrového řízení jsem měl pár prvků nového CI již na mysli, které ale v podkladech pro agentury záměrně uvedeny nebyly. Bral jsem je jako součást hodnocení, zda přijde agentura s dostatečnou kreativou a vystihne tak potenciál komunikace značky. To se agentuře MARCO podařilo a po dlouhých vzájemných diskusích, průzkumech trhu a bechmarcích naší konkurence padly první kreativní návrhy, které se postupně učesaly až v dnešní podobu. Základní myšlenky a hlavní kreativa vznikla na stole pana Ing. Arch. Jana Kvasničky, kreativního ředitele agentury. Veškeré řízení procesu tvorby vizuálu a plánování budoucí spolupráce vzal do svých odborných rukou přímo výkonný ředitel společnosti Ing. Pavel Marek.
Čím Vás tento nápad oslovil?
Základní části CI obsahovaly prvky, které jsem sám očekával. Zpracování bylo nadstandardně precizní, čisté a promyšlené. Přesto, že nebylo v silách agentury napoprvé vystihnout správný komunikační obsah a ani se to od ní neočekávalo, jejich nápady a zpracování vizuálů nesly známky kvalitní precizní práce, myšlenek, které bylo možno nadále utvářet a pracovat s nimi.
Pavel Marek, ředitel agentury MARCO/BBN
Co znamená název SIGNAMAX? (aneb jak dobře znáte svého klienta)
Pokud se nepletu tak SIGNAMAX je značka, která vznikla za oceánem ve Spojených státech Amerických. Společnost Intelek je vlastníkem této obchodní známky a nyní ji re-branduje.
Proč jste se rozhodli jít do tendru SIGNAMAX?
Branding a práce se značkou je naší specializací, proto to bylo jednoduché rozhodování. SIGANMAX je zajímavá výzva.
Co můžete nabídnout tuzemským klientům za servis v zahraničí?
V zemích, kde má BBN zastoupení nabízíme kompletní servis v oblasti marketingových komunikací. Naše pracovní postupy jsou s kolegy z BBN harmonizované a dokážeme vytvářet multikulturní projektové týmy. Výhodu této spolupráce je pružná orientace a znalost lokálních odlišností.
Kdybyste měl stručně formulovat hlavní přednosti SIGNAMAX, co by to bylo?
Je to značka s velkým potenciálem růstu. Věřím jí. Je to dáno poctivým přístupem a týmovým duchem všech lidí v SIGNAMAXU, se kterými jsem se doposud měl možnost setkat. SIGNAMAX má rovněž široké, ucelené portfolio rozdělené do 5 produktových řad, kterým komplexně pokrývá sofistikované potřeby svého trhu.
Kdo přišel s nápadem vizuálu?
Idea i finální zpracování je z dílny našeho kreativního šéfa Honzy Kvasničky a jeho týmu.
Čím Vás tento nápad oslovil?
„Life style“ na téma hudby se mi líbil od prvního okamžiku. Zaprvé toto téma nikdo z konkurentů doposud nevyužil a za další přináší možnosti na rozvinutí škály variací a reklamních příběhů. Slogan Perfection Solutions vystihuje řešení SIGNAMAX, která jsou opravdu Perfektní až k dokonalosti.
Agentura MARCO/BBN působí na českém trhu již od roku 1994. Do sítě BBN patří od roku 2001. Mezinárodní skupina BBN tvoří síť 29 marketingových agentur (s kancelářemi na celkem 34 místech celého světa), a je jednou z největších nezávislých marketingových sítí na světě. Komunikační skupina MARCO/BBN zahrnuje dceřiné společnosti MARCO reklamní agentura (kancelář Brno, Prostějov), MARCO International (kancelář Praha) a MARCO Creative se sídlem v Brně.
-red-