Computer Press, a.s., přední domácí odborné vydavatelství a podnikatel v e-businessu, oznamuje start činnosti dceřiné firmy CP Online, a.s. (www.cponline.cz), která vznikla 1. 8. 2002.
Nová dceřiná společnost provozuje veškeré internetové aktivity s výjimkou internetových médií, které byly dosud pod hlavičkou Computer Pressu. Společnost má zhruba 50 zaměstnanců a plánované tržby v druhém pololetí roku 2002 ve výši 25 mil. Kč; v tomto období má vytvořit mírný zisk. Computer Press drží v CP Online většinový podíl akcií, zbývající část je v držení manažerů společnosti.
„Velmi se nám v praxi osvědčilo loňské oddělení internetového retailu (obchody Vltava, Cybex a další) do dcery InternetShops a.s.“, dodává Jiří Hlavenka, předseda představenstva firmy. „Po osamostatnění došlo velmi rychle k zkvalitnění i zefektivnění podnikání, zlepšení motivanosti týmu, který je nyní nejlepší, jaký v historii firmy byl. Důsledkem je pak to, že naše internetové obchody již podnikají nejenom s účetním ziskem, ale dokonce už ani nežádají další finanční investice, přitom jejich obrat stále meziročně silně roste. U CP Online předpokládáme podobný průběh a osamostatnění, které již bylo dlouho připravené, jsme načasovali právě na období, kdy už jsme přesvědčeni o tom, že naše další internetová podnikání jsou natolik vyzrálá, že jsou schopna se postavit na vlastní nohy“.
„Nová firma má čtyři oblasti klíčových podnikatelských aktivit, která tvoří, čtyři oddělení“, upřesňuje Marek Zukal, výkonný ředitel CP Online, a.s. „Prvním je zakázková tvorba převážně internetově orientovaného software a s tím související služby (oddělení Professional Services); druhým je prodej vlastních programových produktů z rodiny Web Integration Factory (oddělení WIF www.wif.cz), třetím je pak internetový cestovní ruch (oddělení Internet Travel) a čtvrtým je skupina vlastních provozovaných internetových produktů, jako je například Volná-místa.cz, webhosting, Vltava2000, Aukce.cz a několik dalších (oddělení internetových produktů). Ve většině z těchto aktivit jsme lídry českého trhu a chceme dokázat, že úspěšné podnikání s využíváním Internetu je možné“.