Obchod

Češi chtějí kvalitní sportovní oblečení a obuv, cena už není nejdůležitější

Tržnice s napodobeninami světových značek už není hlavní zásobárnou českých šatníků. Čím dál více lidí totiž dává při nákupu sportovního oblečení a obuvi přednost kvalitnímu, značkovému zboží, které nakupují raději ve specializovaných prodejnách. Nejčastěji přitom pro tyto nákupy využívají období slev. Vyplývá to z průzkumu společnosti Lifestyle Sports mezi tisícovkou respondentů.

„Ve specializovaných obchodech nakupují sportovní oblečení a obuv čtyři z pěti lidí v zemi, v tržnicích pak jedno procento. I kdyby se někdo styděl přiznat k nákupům u trhovců, je jasné, že zájem o kvalitu v Česku narostl. Lidé dnes stále častěji dávají přednost kvalitním originálům před levnými padělky, jejichž životnost je nízká,“ sdělil Michal Pospíšil, generální ředitel Lifestyle Sports.

Výhradně po značkovém sportovním oblečení a obuvi přitom v obchodech sáhnou čtyři z deseti Čechů. „Stále je ještě prostor pro zvýšení podílu špičkového zboží. S tím, že značky znamenají kvalitu, totiž souhlasí tři čtvrtiny respondentů. Dá se předpokládat, že s rostoucí životní úrovní bude podíl značkového sportovního oblečení dále růst, a to jak u zboží určeného pro konkrétní sporty, tak i u volnočasového oblečení,“ uvedl Pospíšil.

Nejdůležitějším faktorem při nákupu sportovního oblečení a obuvi je přitom pro Čechy vzhled a design, až na druhém místě je cena. „O tom, že už většina lidí v Česku nekupuje jen ty nejlevnější věci vypovídá i fakt, že pro tři čtvrtiny lidí je cena důležitá, ale nesmí jít na úkor kvality výrobku,“ sdělil Pospíšil.

Vzhledem k nižším příjmům v porovnání se západní Evropou zatím Češi nakují značky zejména ve výprodejích. „Ve slevách nakupuje značkové sportovní zboží více než polovina lidí. Zajímavé rovněž je, že Češi nakupují velmi emotivně, šest z deseti nejde do sportovního obchodu s nějakým jasným úmyslem, ale rozhoduje se až podle nabídky přímo na místě,“ doplnil Pospíšil. Že se nechá ovlivnit při nákupu reklamou, k tomu se hlásí méně než polovina lidí.

Průzkum také potvrdil, že největší význam má značkové sportovní oblečení pro lidi ve věku okolo 35 let a mladší věkové skupiny. Se vzrůstajícím věkem pak preference mít na sobě při sportu nebo ve volném čase „značku“ klesá.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!