Marketing

Trh se zážitky roste: Češi za ně loni utratili desítky milionů korun

Češi utrácejí za zážitky mnohem více peněz než v minulých letech. Vyplývá to z hodnocení, které provedla společnost Allegria – Firma na zážitky. Z výsledků plyne, že lidé za ně loni utratili sumu dosahující sta milionů korun. Zážitky jsou především velmi atraktivním a originálním dárkem. Zážitkové agentury navíc nabídku během roku doplňují a připravují pro své klienty stále něco nového. Mezi poslední novinky společnosti Allegria – Firma na zážitky, s. r. o., patří například „Born to be wild: Harley Davidson“ nebo „Ayurvédická masáž celého těla“.

„Naše zkušenosti potvrzují, že zážitky jsou vhodný dárek pro každého. Nezáleží na věku ani postavení. Našich služeb také využívá poměrně široké spektrum klientů. V nabídce máme zážitky pro páry, ale i pro celé rodiny. Výjimkou není ani top manažer, který se adrenalinovým zážitkem od nás prostě odreaguje od plnění každodenních povinností. Po dni stráveném se speciální zásahovou jednotkou se může opět vrhnout do práce,“ vysvětluje Linda Vavříková, majitelka společnosti Allegria – Firma na zážitky.

Obrat společnosti vzrostl oproti minulému roku o přibližně 50 %. Celkový počet klientů nyní přesahuje šestnáct tisíc. Každý měsíc si přitom zážitky u Allegrie objedná více než pět set klientů, o Vánocích je to až čtyřnásobek.

„Se stoupajícím počtem klientů cítíme stále větší zodpovědnost za kvalitu našich služeb. Nemůžeme si dovolit selhání mimo jiné i proto, že zážitky jsou nejčastěji dárkem, který si obdarovaný chce mimořádně užít. Chyby se samozřejmě dějí, to je lidské, ale důležité je umět vše vyřešit ke spokojenosti klienta. Jsme držiteli řady ocenění, vlastníme certifikát jakosti ISO 9001:2001, naše obchodní podmínky prošly auditem Sdružení obrany spotřebitelů, dále vlastníme certifikát Bezpečný obchod. Věřím, že i tyto záruky jsou pro naše potenciální klienty známkou důvěryhodnosti,“ doplňuje Vavříková.

Kvůli dobré orientaci na zážitkovém trhu by si zákazník měl vždy ověřit, jaké má firma reference a jak dlouho existuje. Důležité jsou také obchodní a platební podmínky, jestli firma provozuje pouze internetový obchod, nebo zda má i kamenné prodejní místo. Všechny tyto informace pomohou předejít pozdějším zklamáním, která vzniknou při svěření organizace zážitku do špatných rukou.

„Přidání nového zážitku do naší nabídky trvá přes měsíc a po tuto dobu každého dodavatele důkladně prověřujeme a testujeme. Důležité je, aby vždy dodržel to, co je ve smlouvě, a aby byl on i personál ke klientům milý a i ten nejmenší problém s námi vždy včas řešil. Několikrát se nám již stalo, že jsme do nabídky nezařadili velmi exkluzivní zážitek, protože s námi dodavatel odmítl podepsat naši smlouvu,“ vysvětluje Vavříková nároky společnosti Allegria – Firma na zážitky na kvalitu poskytovaných služeb.

Podle Vavříkové by důraz měl být kladen i na komplexnost servisu agentury samé. „Dobrým identifikačním znakem může být i fungující kontaktní centrum pro klienty, kde operátorky poradí s výběrem zážitku, schopnost doručit dárkové balení v požadovaný čas, možnost bezplatné výměny zážitku za jiný a v neposlední řadě samozřejmě vystavení dokladu o zaplacení – nejlépe s možností zaplatit až po obdržení zážitku,“ shrnula Vavříková.

Stálí zákazníci tvoří zhruba čtvrtinu všech klientů. Nejen pro ně se firma snaží zdokonalovat svůj Věrnostní program, který je založen na bodovém hodnocení. Za každý zakoupený zážitek získá zákazník na svůj účet určitý bonus, který pak může využít ke zvýhodnění dalšího nákupu. Zážitky začínají díky značné oblibě pronikat i do firem. Allegria má v tuto chvíli více než sto firemních klientů, pro které provozuje věrnostní nebo motivační programy, soutěže, firemní akce nebo prostě jen zajišťuje zážitky pro zaměstnance či klienty.

„Nejlepší reklamou je spokojený zákazník, což u zážitkové agentury platí dvojnásob. Výborně funguje i osobní doporučení někoho, kdo se zážitku sám zúčastnil nebo využil našich služeb. Pokud někdo koupí zážitek sobě nebo svým blízkým a je spokojen, skoro vždycky se k nám vrátí. S mnoha klienty tak máme velmi přátelský vztah, protože jim vlastně plníme jejich sny,“ uzavírá Linda Vavříková, majitelka společnosti Allegria – Firma na zážitky.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!