Virtuální Dukátky si mezi sebou rozdávají zaměstnanci společnosti Telefónica O2. Tento program jim dává možnost ocenit své kolegy z kterékoliv části společnosti, poděkovat jim, navzájem se motivovat. Iniciovali ho přitom právě sami zaměstnanci. Od začátku roku si mezi sebou přidělili již více jak 15 000 Dukátků.
„Vždy se snažíme ocenit nejlepší nápady, nejúspěšnější prodejce, nejefektivnější řešení. Programem Dukátky chceme dát najevo, že si vážíme i těch méně viditelných úspěchů, bez kterých by ta „nej“ vznikala jen těžko,“ říká Martin Bek, výkonný ředitel pro lidské zdroje a podpůrné služby Telefónica O2 Czech Republic a doplňuje: „Je to takové upřímné virtuální DÍKY.“
Dukátky vyjadřují pochvalu a spokojenost. Zaměstnanec O2 je může dát tehdy, kdy je spokojen nebo například mile překvapen spoluprací s konkrétním kolegou. Na každý měsíc má každý k dispozici tři dukátky. Ty může pomocí interního systému udělit pouze adresně s uvedením ocenění za konkrétní čin. U dukátků se tak objevují různorodé komentáře jako například: „Za ochotu nad rámec svých povinností.“ „Za nakažlivě dobrou náladu.“ „Za kreativnost, jež v lidech dmýcháš, ducha týmu který v Č.B. dýcháš, že přes náročnost vaší práce, je s vámi skvělá spolupráce“. „Pro krásný den!“ „Za rychlé a bezproblémové řešení vzniklých problémů.“
Program pomáhá nenáročnou formou zkvalitňovat vzájemné vztahy mezi zaměstnanci. Dukátky nemají ekvivalent v korunách, jejich hodnota je v něčem jiném. Lidé v O2 prokazují, že si jsou navzájem oporou nejen v pracovních záležitostech, že mají smysl pro humor a v neposlední řadě i to, že umí projevit vděčnost. 15 000 udělených dukátků to jasně dokazuje.
-red-